سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
احمدی

حوزه/ یک تهیه‌کننده گفت: اربعین به دلیل عظمت معنایی که دارد می‌تواند بستری مناسبی برای تولید کارهای نمایشی باشد.

محمد احمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه راهپیمایی اربعین ظرفیت‌های بالایی برای تبدیل شدن به کارهای را نمایشی دارد اظهار کرد: سینما و تلویزیون ظرفیت بسیار بالایی برای تصویرسازی راهپیمایی اربعین را دارد البته هر یک از این دو رسانه به طریقی خاص می‌تواند در این زمینه ورود کند چون شرایط فیلمسازی در تلویزیون با سینما متفاوت است.

وی افزود: برای ساخت کارهای خوب در این زمینه باید روی فیلمنامه این دست تولیدات توجه ویژه صورت گیرد ولا اگر بخواهیم آثاری سطحی را روانه پرده یا صفحات تلویزیون کنیم راه به جایی نخواهیم برد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اسکی باز» تصریح کرد: فیلمسازی در حوزه مسائل دینی هم می‌تواند شکلی مستقیم داشته باشد همین که به صورت غیرمستقیم مضمون  را مد نظر قرار داد، هرچند تجربه ثابت کرده کارهایی که به صورت غیر مستقیم به این موضوع می‌پردازند موفق‌تر هستند چون از شعار دادن پرهیز می‌کند.

احمدی تاکید کرد: وقتی از پرداخت غیرمستقیم حرف می زنیم منظور این نیست که به هیچ وجه در رابطه با راهپیمایی اربعین در فیلم یا سریال حرف زده نشود، بلکه می‌توان در حاشیه قصه به این موضوع توجه داشت. در ضمن هر یک از زائران اربعین خود قصه‌ای دارند که با دیگری متفاوت است پس چرا ما باید در ساخت تولیداتی با محوریت اربعین خود را در دام تکرار بیاندازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha