پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت:‌ در دانشگاه ادیان و مذاهب به روی تمام علاقه‌مندان به دانش‌ قرآنی از هرآیین و مذهب و ملیت باز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب  در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد فاکر میبدی رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم در خصوص ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، بر تعامل و همکاری بیش از پیش دانشکده علوم و معارف قرآنی و انجمن قرآن پژوهی حوزه تاکید کرد.


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این‌که به برکت انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته اقدامات فرهنگی و آموزشی باارزشی حول محور قرآن در کشور صورت گرفته است، تأکید کرد با این وجود هنوز زمینه‌های گوناگونی پیرامون این میراث عظیم پیامبر خاتم وجود دارد که در آن‌ها فعالیتی جدی صورت نگرفته و نهادهای حوزه و دانشگاه باید متولی آن شوند.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب به همین منظور و برای عهده‌دار شدن بخشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی که می‌توان با محوریت قرآن به آن‌ها پرداخت،دانشکده علوم و معارف قرآنی را در این راه‌اندازی کرده است که در آن به روی تمام علاقه‌مندان به دانش‌ قرآنی از هر آئین و مذهب و هر ملیتی باز بوده و آمادگی حمایت از هرگونه فعالیت علمی در این راستا را دارد.

زمینه‏ سازی برای حضور اعضا در مجامع علمی بین‏ المللی

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد فاکر میبدی نیز در مورد انجمن قرآن‌پژوهی گفت: به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای‏ فعالیت‏‌های علمی در زمینه علوم قرآنی، در سال ۱۳۸۲ انجمن قرآن‏ پژوهی حوزه تاسیس شد و اموری همچون ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، تشکیل گردهمایی‏ های علمی، شناسایی پژوهشگران رشته علوم قرآنی، ایجاد همکاری با انجمن‏‌ها و مراکز علمی مربوط در داخل و خارج از کشور، انتشار کتب و نشریات علمی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از استادان ممتاز و زمینه‏ سازی برای حضور اعضا در مجامع علمی بین‏ المللی را در دستور کار خود دارد.

نشر معارف ق÷رآنی با همکاری انجمن قرآن پژوهی حوزه

در این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر محمدرضا ملانوری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی و برخی دیگر از اعضای این دانشکده برگزار شد، دکتر ملانوری با ارائه گزارشی از فعالیتهای دانشکده علوم و معارف قرآنی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان عرب زبان علاقه مند به یادگیری معارف قرآنی در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشند.

وی افزود: از اینرو زمینه‌ای مناسب برای تربیت کارشناسان و متخصصان قرآنی جهت تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در دیگر کشورها فراهم است و امیدواریم با همکاری  اساتید انجمن قرآن پژوهی حوزه که دغدغه فعالیت و همکاری بین المللی نیز دارند،به وظیفه خود در راستای نشر معارف قرآنی عمل نماییم.

در خاتمه حاضرین در خصوص زمینه‌‏سازی برای تعمیق و توسعه مباحث علوم قرآنی، پرورش نیروهای انسانی مناسب، ایجاد زمینه مناسب برای تضارب آرا و گفت وگوهای علمی در زمینه مورد نظر و  همچنین سامان‏‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه قرآن‌پژوهی به بحث و گفتگو پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha