پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از روی عناد و غرض ورزی همه روزه در حال تولید شبهات مختلفی در مسائل گوناگون دینی، فرهنگی و سیاسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی استاد حوزه علمیه، به مناسبت سالروز هجرت حضرت امام خمینی رحمة الله علیه به پاریس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به آثار این هجرت تاریخی پرداخت:

حضرت امام(ره) هیچ معامله ای با فرانسه نداشت


یکی از شبهاتی که از سوی رسانه های معاند مطرح می شود ارتباط حضرت امام خمینی ره با فرانسوی ها و مذاکره و معامله نمودن ایشان با آن هاست؛ تحلیل شما در پاسخ به این شبهه چیست؟

این شبهه فی نفسه شبهه صحیحی است؛ اما اقدام فرانسه در پذیرش امام راحل و سپس انتقال ایشان به ایران از سر طمع ورزی بود و مقامات فرانسوی امیدوار بودند که حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آنان امتیاز دهد؛ اما پس از آنکه دیدند بنیانگذار انقلاب اهل بده بستان های سیاسی نیست، می بینیم که در جنگ تحمیلی به سیل یاری کنندگان رژیم بعث پیوست.

در جنگ تحمیلی دنیا دید که برای اولین بار در تاریخ کشوری هواپیماهای مورد استفاده خودش را به کشوری دیگر اجاره دهد؛ هواپیماهای سوپر اتاندارد فرانسوی به عراق اجاره داده شدند تا شکست انقلاب اسلامی ایران حتمی گردد.

افرادی که چنین شبهاتی را تولید می کنند عقب افتاده سیاسی هستند و حرف هایشان ارزش پرداختن را ندارند. دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از روی عناد و غرض ورزی همه روزه در حال تولید شبهات مختلفی در مسائل گوناگون دینی، فرهنگی و سیاسی هستند؛ باید مشخص کنند امام خمینی (ره) تا روزی که زنده بودند چه امتیازی به فرانسه دادند؟؛ دشمنان انقلاب به دنبال ساخت تصویری ذهنی از امام خمینی رحمة الله علیه بر اساس تحریف های گوناگون می باشند.

آیا مقامات امنیتی فرانسه از ورود حضرت امام خمینی ره بی اطلاع بودند؟

دستگاه های اطلاعاتی فرانسه نام و نام خانوادگی، نام مستعار و سایر مشخصات  فعالان سیاسی و مذهبی مطرح را می دانسته اند و حضرت امام هم در آن روزها یکی از افراد مورد توجه جهانیان بوده است؛ قطعاً در لیست پرواز این نام ها قابل مشاهده بوده اند.پس با یقین می توان گفت دستگاه ها و مقامات اطلاعاتی و امنیتی فرانسه از ورود امام راحل به کشورشان اطلاع داشته اند؛ اما بر این اساس که مدعای آزادی بیان و دموکراسی را دارند نمی توانستند از ورود ایشان به فرانسه و فعالیت های این عالم مجاهد ممانعت کنند.

حضرت امام(ره) هیچ معامله ای با فرانسه نداشت

چرا کشور کویت از ورود ایشان ممانعت نمود؟

کشور کویت در آن دوران کشوری کوچک و فاقد قدرت سیاسی و نظامی بود؛ این کشور با اشاره رژیم پهلوی از ورود حضرت امام (ره) ممانعت کرد.

هجرت حضرت امام خمینی ره به پاریس لطف الهی بود و بنا به خواست خداوند با این هجرت فرصتی برای امام راحل فراهم شد تا ایده ها و افکار بنیانگذار انقلاب اسلامی در دنیا منتشر گردد.

فعالیت های امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو بیشتر به چه سمت و سویی بود و چه تأثیراتی را بر جای گذاشت؟

حضرت امام با حرف هایی که در پاریس می زد، منطق محکم خود را به سیاست مداران و دانشمندان فرانسه فهماند.منطق امام به دلیل اینکه یک فقیه، فیلسوف و سیاست دان بودند خیلی سریع بعد از حضور در پاریس توانست موج جهانی ایجاد کند.

حضرت امام(ره) هیچ معامله ای با فرانسه نداشت

حضرت امام در عید کریسمس فرموده بودند برای مردم محل سکونتشان گل و شیرینی بخرند و به آنان اهدا کنند؛ چنین کاری در غرب پول پرست و مادی گرا از سوی رهبر شیعیان و تبریک کریسمس به مسیحیان آن منطقه حرکتی فرهنگی و جریان ساز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha