جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری یزدی

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وقف را به سمت موارد لازم و ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسئولین اوقاف و امور خیریه استان یزد که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، ضمن تاکید بر اهمیت وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف یکی از کارهای مهم و باارزش و صدقه جاریه است و ذخیره ی با ارزش اخروی برای واقف و منشاء خدمات و خیرات فراوانی برای جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به نیت های متنوعی که برای وقف وجود دارد، باعث تقویت امور معنوی، فرهنگی، سلامت و علم و آموزش جامعه می شود و وقف در تمامی این امور اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم از وقف استفاده کرده و از آن بهره مند می شوند، افزود: در ارث تعدادی محدودی از افراد و بستگان از اموال متوفی به صورت درست یا نادرست بهره مند می شوند ولی در وقف تعدادی زیادی حتی میلیون ها نفر از افراد جامعه از خیرات و مزایای مادی و معنوی موقوفه استفاده می کنند.

آیت الله ناصری با بیان آثار فراوان اخروی وقف برای واقف، اظهار کرد: اگر لطف و فضل خداوند متعال و شفاعت اهلبیت علیهم السلام نباشد بضاعت کم ما در برزخ جوابگوی نعمت های فراوان خدا نخواهد بود ولی با اعمال نیکی همچون وقف بعد از فوت انسان و در برزخ نیز ثواب و پاداش آن به واقف خواهد رسید و می تواند نواقص انسان را جبران کند.

وی افزود: وقف خیرات و خوبی ها را تکمیل می کند و هر چقدر در این کار نیت بهتر و پاک تر باشد ارزش وقف بیشتر شده و باعث آبادی آخرت واقف می شود.

آیت الله ناصری به مسئولین اوقاف سفارش کرد: وقفیات را به سمت موارد لازم و ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند و همچنین با تبیین و روشنگری صحیح، مردم را نسبت به وقف مطمئن کرده و ابهامات را برطرف نمایید تا واقف یقین کند طبق وقف نامه و نیت او عمل می شود.

امام جمعه یزد بر لزوم ثبت موقوفات تاکید کرد و بیان داشت: متولیان وقف باید با برنامه ریزی درست و دقیق و کمک از گروه های مردمی در شناسایی و احیا، تایید و تکمیل موقوفات و وضع قوانین حمایتی جهت موقوفات تلاش کنند.

وی ادامه داد: بعضی از موقوفات به دلایلی، دیگر از آن ها استفاده نمی شود که لازم است با اجازه از مراجع و با راهکارهایی جهت استفاده مجدد از آن ها برنامه ریزی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha