جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گردهمایی رهبران دینی جهان برای گرامیداشت روز جهانی معلم در واتیکان

حوزه/ رهبران دینی جهان به دعوت پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در گردهمایی بزرگداشت روز جهانی معلم در واتیکان حضور یافتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رهبران دینی جهان به دعوت پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در گردهمایی بزرگداشت روز جهانی معلم در واتیکان حضور یافتند.

این گردهمایی از سوی کمیته توافق جهانی در خصوص آموزش و مجمع آموزش کاتولیکی و با حضور رهبران دینی و نمایندگان آنها از جمله احمد الطیب شیخ الازهر مصر برگزار شد.

رهبران دینی در این گردهمایی که عنوان "به سمت توافق جهانی در خصوص آموزش" به خود گرفت، بیانیه و پیمان نامه ای را به امضا رساندند.

رهبران دینی در این پیمان نامه جهانی از تلاش های معلمان سرتاسر جهان و جانفشانی های آن ها در مسیر تربیت نسل و بیان ارزش های والا تشکر و قدردانی کردند.

در این پیمان نامه، رهبران ادیان، معلمان را به تداوم کار و تلاش علی رغم سختی ها و چالش ها در سایه تشدید شیوع ویروس کرونا، دعوت کردند.

این پیمان نامه با بیان اینکه ادیان منبع ارزش های اساسی انسانی هستند، اشاره کرد: با توجه به اهتمام مشترک به بحران آموزش، امید می رود که رهبران سیاسی و دولت ها به وضعیت معلمان جهان رسیدگی کرده و سیاست های خود را متناسب با چالش های سختی که معلمان با آن مواجه هستند، تغییر دهند و سیاست پاداش عادلانه و ایجاد شرایط کاری مناسب برای معلمان را به تصویب برسانند؛ چراکه آینده بشریت در گرو کیفیت معلمان است.

رهبران دینی در این پیمان نامه، معلمان را به همکاری با خانواده ها و مجموعه های آموزشی دیگر دعوت کردند و از آنان خواستند راه های جدیدی را برای فهم اقتصاد و سیاست و به کار گیری آن در خدمت به بشریت ارائه دهند.

شایان ذکر است که سازمان یونسکو از سال ۱۹۹۴ میلادی، ۵ اکتبر را روز گرامیداشت معلم نامگذاری کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha