سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 981740
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
راهپیمایی اربعین

حوزه/ درس های مسیر بسیار است، همه در سر کلاس آموختند از ستون یک تا ستون ۱۴۵۰ همه اش درس می آموزند.

خبرگزاری حوزه|  حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در یادداشتی به تبیین پیام راهپیمایی اربعین و شور حسینی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:
همه مردم؛ از مرد و زن و پیر و جوان، منتظرند تا ماه صفر آغاز شود و سفره شور و شعور و عشق حسینی گسترده و باز شود. اربعین از راه برسد و گام های استوار به سمت کربلای معلی حرکت کنند.
همه می آیند. عراقی ها زیباتر از همه، با جهاد مال و ایثارگری تمام پا به عر صه می گذارند. نمایی از وحدت جهان اسلام شکل می گیرد. صحنه ای از حکومت مهدوی در دید جهانیان است . همه برای امام عاشورا پا در رکابند . عشق حسینی شعله می کشد . اشک ها جاری است . درد بی معناست . همه کمک کار همند . مال من و دنیا و راحت طلبی مطرح نیست . همه بر سر سفره حسینند . همه برای میزبان شدن ، التماس می کنند . حب مال بی معناست . هر چه بخواهی هست . ریا یافت نمی شود . زن و مرد و کوچک و بزرگ ، دنبال عشق بازی با معبودند . ذکر الهی و حسینی ، دل ها را آراسته است.
ستون به ستون جلو می روی و به دنبال خدمت به دیگرانی !! هوس منکوب است . کسی به دنبال رفاه نسبی هم نیست . همه خاکی اند . کسی خود را مقدم بر دیگری نمی بیند . رئیس و مرئوس در کنار همند . پولدار و فقیر با همند . کسی دنبال شهرت نیست . شور حسینی ، ملاک رشد باطنی است.
 زیباترین صحنه در پیش چشم همه است . همه شاکرند و از شکوه پیاده روی اربعین می گویند . همه به سمت حسین بن علی علیه السلام در حرکتند . برای رسیدن به امام عاشورا لحظه شماری می کنند . هر چه به کربلا نزدیک تر می شوند ، آرام ترند. 
درس های مسیر بسیار است. همه در سر کلاس آموختنند . از ستون یک تا ستون ۱۴۵۰ همه اش درس می آموزند . درس احسان و ایثار و کرم . درس گذشت و بندگی . درس عزت و شکوه و صداقت . درس تواضع و کرامت . درس رشد و حیات . درس دین و تعالی . 
هنوز راهپیمایی تمام نشده ، به فکر برنامه سال آینده اند . حضور خود در این همایش حسینی را دعوت سید الشهدا می دانند و بر این توفیق ، شاکرند.
 رفاقت ها عمق می گیرد . دوستی ها الهی می شود . وحدت جان می گیرد . 
   همه به یک راه می روند . همه به یک سمت می روند . همه با یک نیت می روند . همه عاشق حسینند . همه دانش پژوه و شاگردند . همه خاکسارند . همه از بذل مال لذت می برند . همه در مسیر حق از هم سبقت می گیرند . 
   هر کس هر چه دارد، می آورد. بازار تجارت با خدا داغ است، سخن از دین و مرگ و قیامت و توشه است. سخن از فاطمه و بچه های فاطمه است. سخن از نماز و عبادت است . سخن از سوز و عزاداری و اشک و تضرع و توسل است.
   اینجا تابلویی از نماد حکومت جهانی است. حرکت بر پایه دوستی و برادری است. کسی برای غذا و نوشیدنی پول نمی دهد. فقیر و غنی از یک ظرف بر می دارند. همه مثل هم می خورند . همه با هم می خورند . کسی طمع پرخوری ندارد . کسی حرص نمی زند . اغلب در برابر اصرار بر خوردن ، بی تفاوت می گذرند . 
   عزت امت واحده را می بینی . شکست تهاجم فرهنگی را می نگری . شکوه جبهه مقاومت را نظاره می کنی.
   همه آمده اند؛ عراقی و ایرانی و پاکستانی و سوری و لبنانی و افغانی و آذری و کویتی و ترک و لر و بلوچ و فارس و عرب و کرد و مازنی و حتی اروپایی !!
   نمایش عزت و اقتدار و شکوه و شوکت اسلام است. 
   کاش راهی بود تا غربی ها هم ، همه می آمدند تا نمایی از عظمت جهان اسلام را نظاره می کردند. 
   راستی چه قدرتی در جهان قادر به برگزاری چنین همایشی است . میلیون ها نفر آمده اند . همه بیشتر از خانه می خورند و باز بازار بخشش رونق دارد. همه برای استراحت جا دارند . هیچ کس دعوایی ندارد . هیچ گلایه ای نیست . همه راضی اند.
   اینجا نمایی از زندگی بهشتی و حیات طیبه است . خدا را شکر که ما در این جبهه ایم و اینجا جبهه حق است که استکبار را به زانو در می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha