شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: مسئولان باید نسبت به موضوع گرانی برخی اقلام ضروری مردم دغدغه ویژه‌ای داشته باشند و برای تهیه و تأمین به‌موقع این اقلام اقدام کنند تا شاهد کمبود یا گرانی افسارگسیخته در این موارد نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه افسری در زمینهٔ اهمیت امنیت درون‌زا، اظهارکرد: امنیتی که امروز توسط نیروهای نظامی و انتظامی در ایران اسلامی ایجاد شده، در منطقه و دنیا مثال‌زدنی است؛ زیرا نیروهای نظامی و انتظامی و مسلح ما توانسته‌اند در این منطقه ناامن، امنیت پایدار و درون‌زایی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه امنیت مهم‌ترین مسئله‌ای است که در نظام مدیریتی و حاکمیتی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امنیت زیرساخت همه فعالیت‌ها در یک جامعه محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که اگر امنیت نباشد اقدامات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... نیز به‌درستی شکل نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه در این راستا برخورداری از امنیت درون‌زا اهمیت و ارزش مضاعف دارد، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه امنیت خود را از نظام‌های استکباری گدایی کرده و آن را به خواست دشمنان ستمگر گره زده‌اند؛ به‌گونه‌ای که بیگانگان برای امنیت درون نظام آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند؛ اما در نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز امنیت درون‌زا روزبه‌روز بیشتر شده و بدون تکیه بر مستشاران خارجی امنیت خود را تأمین می‌کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نتیجه تکیه بر نیروهای خارجی درزمینهٔ امنیت را به عینه در افغانستان دیدیم که پس از ۲۰ سال حضور مستشاران آمریکایی و کشورهای ناتو، چیزی جز ناامنی و فشار و تحقیر و توهین برای ملت افغانستان در پی نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تولید داخلی و ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای، اظهار کرد: واقعیت این است که تا چند سال پیش کشور ما درزمینهٔ لوازم‌خانگی تا حد قابل‌توجهی وابسته به کره جنوبی بود؛ اما این کشور در سال ۹۷ به‌یک‌باره به اشاره آمریکا صادرات لوازم و خدمات خود به کشور ما را قطع کرد.

وی افزود: پس از خروج شرکت‌های لوازم‌خانگی کره‌ای از کشور، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی به حرکت درآمده و تولید داخلی در این بخش تقویت شد؛ به‌گونه‌ای که در طول این سه سال حدود ۵۰۰ شرکت تولید لوازم‌خانگی در کشور فعال شد و امروز حدود ۳۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یک‌میلیون نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند و به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: در چنین مرحله‌ای، آمریکا برای نابود کردن تولید داخلی ما به شرکت‌های کره‌ای اجازه صادرات لوازم‌خانگی به کشور ما را می‌دهد تا فضای تولید و کسب‌وکار و اشتغال از بین برود؛ اما با هوشمندی و درایت رهبری معظم انقلاب جلوی این کار گرفته شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های دولت سیزدهم، اظهار کرد: در این مدت اقدامات شایسته‌ای به‌ویژه در زمینهٔ واکسیناسیون علیه کرونا انجام گرفته و مردم هم قدردان هستند؛ اما مسئولان بدانند گرانی در برخی از اقلام مردم را به‌شدت اذیت می‌کند.

وی افزود: مسئولان باید نسبت به این مسئله دغدغه ویژه‌ای داشته باشند و برای تهیه و تأمین به‌موقع اقلام موردنیاز مردم اقدام کنند تا شاهد کمبود یا گرانی افسار گسیخته اقلام ضروری نباشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha