جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: رهبر انقلاب در انتصاب رئیس سازمان صدا و سیما اولویت‌هایی را تاکید کردند که هدایت فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایران یکی از وظایف صدا و سیما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت داشتن سواد زندگی گفت: متأسفانه برخی محیط‌های خانواده، از آموزش معارفی که در زندگی فرزندان سرنوشت ساز است؛ غافل هستند.

وی ادامه داد: باید به سواد علمی و فنی و سواد زندگی بچه‌هایمان حساسیت نشان دهیم؛ البته صدا و سیما و آموزش و پرورش هم باید برای سواد زندگی برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، سپس به موضوع خانواده و تحکیم بنیان آن تاکید داشت و افزود: محبت به کودکان بهترین فرصت برای جلب رضایت و رحمت الهی است و انسان عاقل هیچوقت خود را از این فرصت ارزشمند محروم نمی‌کند.

وی افزود: امن‌ترین‌جای دنیا برای انسان در دوران کودکی آغوش گرم و پر از احساس و محبت پدر و مادر است و هیچ پدر و مادری حق ندارد کودک را از این نعمت سرنوشت ساز دریغ کند. امنیت و تغذیه عاطفی یکی از نیازهای اساسی و بنیادی انسان در دوران کودکی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: فقر عاطفی انسان در دوران کودکی زمینه را برای ناهنجاری‌های خطرناک فراهم می‌کند.

وی سپس با اشاره به فرارسیدن روز پست گفت: پستچی‌ها از قدیم زحمت زیادی می‌کشیدند، یک نامه و تلگراف زحمات زیادی داشت و الان نیز زحمات زیادی را متحمل می‌شوند. پست آذربایجان شرقی در بین ادارات پست، نمونه بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ضرورت توجه به موضوع استاندارد تاکید کرد و افزود: استاندارد از پایه‌های علم و فناوری است. نتیجه استاندارد، کاهش واردات به کشور است.

وی در خصوص اقامه نماز جمعه از این هفته در تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در نماز جمعه پروتکل‌های بهداشتی حتماً رعایت شود. به ستاد نماز جمعه تذکر داده بودم که طوری فاصله گذاری شود که نظم نماز جمعه به هم نریزد اما عملی نشد.

وی به کاهش آثار بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار موجود ۳۲ مورد از این بلایا در کشور ما مشاهده شده است. ایران جزو ۱۰ کشور بلا خیز و ششمین کشور زلزله خیز و چهارمین کشور سیل خیز است. به حداقل رساندن خطرات ناشی از رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی می‌تواند در سایه آگاه سازی اتفاق افتد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی سپس در خصوص انتصاب اخیر در ریاست سازمان صدا و سیما گفت: رهبر انقلاب در انتصاب رئیس سازمان صدا و سیما اولویت‌هایی را تاکید کردند. هدایت فرهنگی یکی از وظایف صدا و سیما است.

وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی ایران از دیگر وظایف است. صدا و سیما تنها با فیلم‌های خارجی نمی‌تواند سبک زندگی اسلامی ایرانی را به مردم یاد دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: صدا و سیما باید با افزایش همبستگی ملی بین تمام جریان‌های سیاسی و تمام اقشار تلاش فراوانی انجام دهد.

فیلم‌های خارجی مرجع مناسبی برای آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی به مردم نیست

وی به سالروز بزرگداشت حافظ نیز اشاره کرد و افزود: حافظ، شاعر بزرگ سده هشتم ایران و یکی از سخنوران دنیاست و هیچکس همانند حافظ به درک صحیح و هنرمندانه از آیات قرآن نرسیده است؛ به طوری که آیات قرآن را با اشعار خودش پیوند داده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: از شعرای عزیز می‌خواهیم با شعرهای حماسی خودشان در ایران اسلامی اثر گذاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد دولت طی این چند ماه اخیر گفت: برخی نشانه‌ها حاکی از امیدواری مردم نسبت به حل مشکلات و شکستن بن بست‌های ساختگی است. هماهنگی و هم افزایی در مسائل مختلف و تصویب و اجرای لوایح در پیشگیری از فساد، در دو ماه گذشته از نمونه‌های آن است.

امام جمعه تبریز افزود: انجام واکسیناسیون، ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرک، صدور مجوزهای کسب و کار، حذف امضاهای طلایی، اتخاذ سیاست درست در گرانی کاذب سیمان، سفرهای استانی رؤسای سه قوه بخصوص حضور صبح جمعه‌های رئیس جمهور در استان‌های مختلف از اقدامات ارزشمند در ماه‌های اخیر است. گام مهم دیگر در تولید، افزایش صادرات است.

وی سپس در پایان گفت: مردم غیرتمند آذربایجان شرقی همیشه مطیع اوامر رهبری هستند و طبق رهنمودهای ایشان به دور از افراط و تفریط عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ابراز داشت: آذربایجان و مردم غیرتمند این استان و مردم غیرتمند تبریز برای حراست از خاک پاک ایران عزیز همیشه باید هوشیار و مطیع اوامر رهبری باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha