سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بچه‌ها را در مدرسه تربیت کنیم دیگر هزینه‌های قانون شکنی را نخواهیم داشت؛ هر چه خطبه بخوانیم که در مراسم ها تیراندازی نکنید و یا پلیس برخورد کند، به اندازه فرهنگ‌سازی در مدرسه جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار فرمانده و مجموعه نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته پلیس با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی پلیس، اظهار کرد:  در هر جامعه‌ای نظم و امنیت باشد مردم به راحتی زندگی می‌کنند، تردد آنها و خانواده هایشان راحت بوده و در آسایش خاطر به سر می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر در جامعه نظم نباشد آرامش و آسایش نیز وجود نخواهد داشت. اگر انسان احساس ناامنی کند جامعه موفق نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم احساس ناامنی نمی‌کنند، یادآور شد: با همه اشرار و اخلالگران نظم در جای جای استان برخورد شده و ادب شده‌اند.

حسینی گفت: این احساس آرامش و امنیت محصول تلاش شبانه روزی پلیس است؛ نیروی انتظامی در جاهای مختلف حضور دارد و این حضور امنیت بخش بوده و یک سرمایه است. وقتی که مردم با این حضور احساس امنیت می‌کنند سرمایه عظیمی برای پلیس خواهد بود که باید قدر آن را بدانند.

امام جمعه یاسوج افزود: آموزش پلیس موضوع بسیار مهمی است، زیرا شرایط جامعه تغییر می‌کند و باید یکسری رفتارها نیز از سوی پلیس تغییر کند و این نیاز به آموزش های علمی و اخلاقی دارد باید مباحث اخلاقی را ارتقا داد تا عملکرد بهتری در وسط میدان داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: در بحث اجرای قانون باید به سمت قانون‌گرایی و فرهنگ سازی حرکت کنیم و مردم و جامعه را به قانون مداری عادت دهیم؛ مشکل جامعه این است که عادت به اجرای قانون ندارد؛ دیگر دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در بحث قانون مداری بیشتر کار کند تا بچه های ما از همان ابتدا و دوران کودکی به اجرای قانون عادت کنند.

وی ادامه داد: اشکال از دستگاه‌های فرهنگی است و اگر بچه‌ها را در مدرسه تربیت کنیم دیگر هزینه‌های قانون شکنی را نخواهیم داشت؛ هر چه خطبه بخوانیم که در مراسم ها تیراندازی نکنید و یا پلیس برخورد کند، به اندازه فرهنگ‌سازی در مدرسه جواب نمی‌دهد.

حسینی گفت: در تشییع جنازه ها گاهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تفنگ وارد میدان می شود و اتفاقات بدی رخ می‌دهد؛ گاه فکر می‌کنیم که در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس هستیم؛ برخی‌ها نمی‌دانند حق الناس به چه معناست.

وی خاطرنشان کرد:  شاخص‌ها در استان خوب است، اما باز هم باید کار بیشتری شود. جامعه اسلامی که به دنبال جهانی شدن است و حرف جهانی دارد نباید در آن برخی اتفاقات رخ دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha