جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

نشست ائمه جمعه استان یزد با استاندار جدید، در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، در نشست ائمه جمعه استان یزد با استاندار جدید که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن تاکید بر همراهی و همکاری با مسئولین استان برای رفع مشکلات، اظهار داشت: دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش جهت کادرسازی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در زمینه های مختلف تلاش کنند تا در آینده جهت تأمین نیروی انسانی متخصص دچار مشکل نباشیم.

وی با بیان اهمیت توجه به فرهنگ عمومی جامعه و تقویت شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: در تمام موارد و موضوعات باید به فرهنگ جامعه توجه ویژه ای داشته باشیم و الا با تغییر تدریجی ذائقه مردم، سنت های الهی و فرهنگ بومی و محلی از بین خواهد رفت.

امام جمعه یزد با اشاره به کاهش جمعیت کشور، افزود: با توجه به آمار پایین زاد و ولد و آمار نگران کننده سقط جنین در کشور، در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد و بحران جمعیت، آینده کشور را تهدید می کند و لازم است برای این موضوع نیز برنامه ریزی صورت بگیرد.

آیت الله ناصری افزود: در زمینه تربیت نسل آینده می بایست به آموزش و پرورش و به ویژه دانشگاه فرهنگیان که تربیت فرزندان و آینده سازان این کشور به دست آن هاست، توجه جدی شود.

دکتر مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ائمه جمعه محور فرهنگی جامعه هستند، اظهار داشت: امروز اولویت کشور سلامت و معیشت مردم است ولی همگام با آن ، توجه به مسائل فرهنگی نیز اساسی است و باید همراه با هم تقویت شوند و در کنار مسائل عمرانی و اقتصادی، مسئله فرهنگ نباید گم شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ائمه جمعه و جماعات در بین مردم حضور داشته و با مشکلات و دغدغه های مردم در مناطق مختلف از نزدیک آشنا هستید به همراهی شما در رصد و انتقال مشکلات، جهت رفع آن ها نیاز داریم.

استاندار یزد ادامه داد: برای بررسی مشکلات شهرستان ها و تکمیل پروژه ها، به صورت مستمر به شهرستان های استان سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار خواهیم گرفت.

فاطمی تصریح کرد: این دولت محکوم به موفقیت است و مردم به این دولت و مسئولین جهت رفع مشکلات امید بسته اند و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا رضایت خداوند متعال و مردم استان را جلب نمائیم.  

در ادامه این نشست، ائمه جمعه استان ضمن تبریک به استاندار جدید به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان پرداختند و آمادگی مجدد خود را برای همکاری با مسئولین استان اعلام کردند.

توجه به تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان، توجه به گردشگری استان و تهیه پیوست فرهنگی برای آن، توجه به شایسته سالاری در عزل و نصب ها، هماهنگی و همکاری بیشتر نهادها و سازمان های فرهنگی استان با هم، کار و تلاش مضاعف مسئولین و برگرداندن امید به جامعه، حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی از مهم ترین مباحث مطرح شده توسط ائمه جمعه استان در نشست با استاندار بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha