جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان گفت: سنت وقف که از آن به صدقه جاریه یاد می شود یکی از برنامه های دینی و اسلامی است که با اجرای درست نیات واقفین می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و از بین فقر در بین مسلمانان داشته باشد.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان ضمن تبریک دهه وقف اظهار داشت: یکی از مزیت ها و برترهای دین مبین اسلام، قوانین، دستورالعمل ها و برنامه های مدون است که از قدرت اجرایی بسیار بالایی برای توسعه جامعه برخوردار می باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان ادامه داد: سنت هایی همانند زکات، خمس، وقف و... تنها گوشه ای از فرایض و دستورات این دین رحمانی است که همه آنها در راستای تعالی بخشیدن به جامعه اسلامی است و عمل کردن درست به این دستورات زمینه ساز توسعه کمی و کیفی جامعه مسلمین می گردد.

وی با اشاره به دهه وقف، افزود: سنت وقف که از آن به صدقه جاریه یاد می شود یکی از برنامه های دینی و اسلامی است که با اجرای درست نیات واقفین می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و از بین فقر در بین مسلمانان داشته باشد، از این رو باید نگاه ماه به مسئله مهمی همانند وقف یک نگاه تخصصی و البته کاربردی باشد.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: خوشبختانه در کردستان مسئله وقف برای بسیاری از خیرین و نیک اندیشان به عنوان یک اولویت نگریسته می شود و طبق آماری که از اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان به دست ما می رسد، هر ساله وقف های جدید به موقوفات قبلی افزود می شود که این امر با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و این منطقه قابل توجه و البته تمجید است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان گفت: در موقوفات نیات مختلف و متنوعی وجود دارد که واقف به نظر خود یکی از آنها را برگزیده است، به هر حال وقف چه در حوزه دین باشد، چه در حوزه درمان و ... همگی برای جامع اسلامی بسیار مفید و عام المنفعه هستند.

وی در پایان از رسانه ها درخواست کرد که نسبت به نهادینه سازی فرهنگ حسنه وقف در جامعه به معنای واقعی کار کنند و طرح این مسئله مهم را تنها معطوف به دهه وقف نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha