جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد وحیدی - وزیر کشور

حوزه/ وزیر کشور از امنیت مردم محور و دفاع مردم پایه را دو مولفه اتکاء به ظرفیت عمومی جامعه و وجود آن در گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امنیت خلیج فارس بیش از همه مدیون عقلانیت و عملکرد مقتدرانه جمهوری اسلامی بوده و همچنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، احمد وحیدی، صبح امروز در مراسم معارفه مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی است و بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان جنبه ملی دارد و وجود بیش از ۲ هزار کیلومتر سواحل و جزایر، توانمندی‌های منحصربفرد صنعتی و کشاورزی که مقصد مهم گردشگری نیز هست.

وی با تجلیل از نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان که پیگیرانه مشکلات استان را مطرح می‌کنند، ادامه داد: همبستگی و یکپارچکی موجود در استان بستر توسعه و پیشرفت است.

وزیر کشور با یگانه خواندن هرمزگان، از تنگه هرمز به عنوان استراتژیک‌ترین نقاط دنیا یاد کرد و بیان داشت: شکل‌گیری تمدن دریایی که بسیار آینده‌دار نیز هست، بر کرانه این سواحل شکل خواهد گرفت که هرمزگان موقعیتی کانونی در این عرصه دارد. بازرگانی، صنعت دریایی، کشتی‌سازی با داشتن دو حوضچه خشک که از ظرفیت‌های آن هنوز استفاده نشده و بزرگ‌ترین کشتی‌سازی منطقه را می‌تواند میزبانی کند در هرمزگان واقع شده است و این استان را به کانونی از توسعه و پیشرفت تبدیل کرده است.

وحیدی گفت: تنها جایی که در آن زیردریایی بومی ساخته می‌شود، همین استان است و ظرفیت‌های دانش‌بنیان ما، ظرفیت‌های فناورانه در حوزه دریا، که بستر آن بر دریا است در این استان شکل گرفته و در حال پویایی است.

وی از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان جلوه‌ای از توان بومی یاد کرد و بیان داشت: کشور با وجود این پالایشگاه احساس خودکفایی می‌کند و این از افتخارات آقای دوستی است که از مدیران مهم این پروژه بسیار بزرگ است.

وزیر کشور وجود فقر و بیکاری در این استان را ناشایست دانست و گفت: با وجود این همه استعداد خدادادی، دم از فقر زدن قابل قبول نیست و این همه ثروت باید میان مردم تقسیم و توزیع شود.

وحیدی، اشکال در سیستم بروکراسی را دولت‌محوری زیادی دانست و گفت: اقتصاد و اداره جامعه مردم محور است. سیستم دولتی حاکم طوری رشد کرده که نقطه شروع همه چیز در تهران است و تهران نیز متکی به فروش نفت شد و این روش غلطی است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید فرمودند که «اگر یک روز نفت تعطیل شود، آن وقت ظرفیت‌ها بروز خواهد کرد.»

وی تأکید کرد: در این استان نباید محروم باشد بلکه باید اینجا محل توسعه و تزریق پیشرفت و توسعه به کشور باشد. در تمام دنیا توسعه از محل بندر به جاهای دیگر تزریق شده است.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت کارآفرینی، دانش‌بنیانی، تقویت الگوی بهره‌وری و استفاده از این شاخص‌ها در فرآیند توسعه، خاطرنشان کرد: هرمزگان و مردم آن پیشران توسعه است و کارآفرینان در شکل‌دهی، جهت‌دهی و خلاقیت‌بخشی به این ظرفیت‌ها نقش بسیار مهمی دارند تا این انرژی آزاد و این باور اصلاح شود که ملت باید کشور را بسازد و دولت نیز افتخارش آن است که بخشی از ملت و جریان آن باشد.

وحیدی، امنیت مردم محور و دفاع مردم پایه را نیز دو مولفه دیگر اتکای به ظرفیت عمومی جامعه و وجود آن در گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: در فرآیندتوسعه نیز به مشارکت گرفتن مردم و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی را در قالب حکمرانی مردم پایه بهترین شیوه برای رسیدن به پیشرفت است.

وی رفع مشکلات و موانع را کمترین حد تلاش برای این استان دانست و گفت: حد بالاتر این تلاش، درخشاندن این استان در ابعاد ملی و بین المللی است که همچون بنادر معروف جهان بدرخشد و مطرح باشد.

وزیر کشور، زمینه‌سازی برای تجلی ظرفیت‌های متنوع هرمزگان را مهم‌ترین وظیفه مهدی دوستسی استاندار جدید هرمزگان برشمرد و بیان داشت: این ظرفیت‌ها باید به طور جهشی بالا بیاید.

وحیدی افزود: دولت مردمی آیت الله رییسی به دنبال آن است که با آزاد کردن ظرفیت‌های خودجوش، مبتکرانه و خلاقانه به شکل جهشی و در سایه با هم بودن، تحقق گفتمان پیشرفت و عدالت که مبتکر آن رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند را در قالب بیانیه گام دوم انقلاب بر سر دست  گرفته و آینده روشنی را برای ملت ایران رقم بزند.

وی از مهدی دوستی به عنوان چهره‌ای خلاق، خوش‌فکر و مدیر در اجرای پروژه‌های بزرگ یاد کرد و گفت: امروز آنچه او انجام داده یکی از صحنه‌های تجلی فناورانه کشور است و کسی که می‌تواند چنین پروژه‌ای را مدیریت و تمام فواصل کاری را به خوبی پیش ببرد و در موضوعات مختلف دیگر و در سنگرهای مختلف، جگر کار بزرگ داشته است و وی یکی از کاندیداهای وزارت نفت بودند و این ظرفیت در او دیده شده بود که بتوانند در جایگاه وزارت نفت قرار گیرند اما ترجیح دادیم که با توجه به اهمیت هرمزگان، کسی را بگذاریم که در سطح ملی مورد شناسایی رییس جمهور و وزرا هستند و هم در سطح فهم عمیق از چگونه به نتیجه رساندن پروژه‌های بزرگ و هم در سطح اجتماعی و... کارنامه روشنی دارند.

امنیت خلیج فارس مدیون عقلانیت و اقتدار ایران است

وزیر کشور در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع امنیت در خلیج فارس اشاره و بیان داشت: امنیت خلیج فارس بیش از همه مدیون عقلانیت و عملکرد مقتدرانه جمهوری اسلامی بوده و همچنان خواهد بود و جمهوری اسلامی امنیت خلیج فارس را با عزت و قدرت حفظ خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که کسانی از خارج از منطقه بیایند و امنیت آن را به هم بریزند و ما این را با اقتدار نشان داده و بارها هشدار به قدرت های فرامنطقه‌ای داده‌ایم که در منطقه ماجراجویی نکنند.

وحیدی گفت:  ملت‌ ایران و ملت‌های جنوب خلیج فارس با هم و یکی هستند اما رژیم منفور صهیونیستی بدنبال تلاش برای تحریک است ولی ما امیدواریم که حاکمان این کشورها، عقلانیت به خرج داده و اجازه ندهند که امنیت خودشان و امنیت خلیج فارس به خاطر فعالیت‌های مخربانه صهیونیست‌های منفور، جنایتکار خبیث به خطر بیفتد.

وی بیان داشت: ما همواره گفته‌ایم که ملت‌ها و دولت‌های منطقه مسأله و مشکلی نداریم و همواره نیز این را گفته‌ایم.

وزیر کشور از نیروی انتظامی، نیروی دریایی سپاه و سپاه هرمزگان نیز بواسطه تلاش برای برقراری امنیت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha