جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان با بیان اینکه عزت، مصلحت و حکمت راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده، گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اظهارات و صحبت‌های تکراری سران کشورهای غربی در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت:  این صحبت‌ها در واقع ادامه سناریو و بازی تکراری آمریکا، اروپا و آژانس انرژی اتمی است که پیش‌ازاین نیز بارها تکرار شده است.

وی ادامه داد: این کشورها با تکرار بازی نخ‌نمای خود می‌خواهند برای مذاکرات آینده - که احتمالاً وین ۷ نام خواهد گرفت - با عطش زیاد ولی با قیافه طلبکارانه، تقلاهایی را صورت دهند تا دست‌خالی نباشند  اما باید بدانند آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.

کتابچی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده که بر حق‌وحقوق قانونی خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دست پیدا کند و در این میان سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند و کارها را باصلابت پیش خواهد برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    12 0
    از زمان امضای توافق‌نامۀ برجام تاکنون، یک عده اصرار دارند که این توافق‌نامه از هرجهت علیه منافع جمهوری اسلامی است و در مقابل، حامیان آن‌هم تأکید می‌کنند که این توافق‌نامه از هرجهت، منافع و مصالح نظام را تأمین می‌کند. اصلاً فرض بگیریم که برجام نه‌فقط از هر حیث بد است، بلکه اساساً زهرِ هلاهل است! خب، مخالفان برجام بگویند چرا هنگامی که دونالد ترامپ امضای خود را پای دستورِ خروج آمریکا از برجام گذاشت، خود را از شر این زهر هلاهل خلاص نکردند؟ لابد می‌گویند دولت روحانی و وزیر خارجه‌اش نگذاشتند. بسیار خوب! اما حالا که نه اثری از دولت روحانی به‌جا مانده و نه از وزیر خارجۀ او، چرا این توافق‌نامه را یک‌بار و برای همیشه صریح و رسمی از دستور کار خود خارج نمی‌کنند؟ برجام هر زهر ماری که باشد، دو آلترناتیو بیشتر ندارد! یا لغو رسمی آن به منظور خداحافظی با مذاکره و ادامۀ برنامۀ اتمی تا سر حد ممکن و یا لغو آن به منظور مذاکرۀ مجدد برای دستیابی به توافقی تازه که به زعم این عده از هر حیث مطلوب باشد. بازهم بسیار خوب! اکنون که ریش و قیچی دست خودشان است، هر کدام از دو گزینۀ فوق را که دلخواهشان است برگزینند؛ بلکه خلق خدا از فشارِ روانی این بگو - مگوی پوچ و بی‌حاصل نفسی تازه کنند!