جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر مهکام

حوزه/ مسئول کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: در گروه های جهادی طلبه ما سعی شد ترکیب جهاد، معنویت و تخصص وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،، حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام عصر امروز در «همایش تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی استان قم» که در سالن همایش های دارالولایه برگزار شد، عنوان کرد: کسانی که وارد عرصه جهاد در کرونا وارد شدند جان خود را کف دست گرفتند و این یک جهاد به خصوص بود.

وی افزود: این جهادگران طلبه در آزمونی پذیرفته شدند که خیلی ها در این آزمون مردود شدند.

مسئول کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: حدود ۴۸۰ نفر طلبه در ۱۳ استان فعالیت های مشاوره ای انجام می دادند که بسیاری از آن ها مدارک روانشناسی داشتند، برای آموزش ندیده ها هم آموزش های لازم داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام بیان کرد: بالغ بر ۱۱۰ هزار مشاوره، قریب به دو سال اخیر انجام شده و بسیاری از افرادی که روحیه خود را باخته بودند، توسط مشاورین ما روحیه خود را بازیابی کردند.

وی ادامه داد: نیروهای ما در سه بخش آموزش، پژوهش و درمان فعالیت داشتند که در ۴۳ بیمارستان در سطح استان های مختلف فعالیت های جهادی انجام می شد.

مسئول کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه مطرح کرد: ما در کنار کارهای جهادی، کارهای پژوهشی را هم دنبال کردیم که کتاب شیوه درمان کرونا، خاطرات دوران کرونا و امداد طلبه در حال تدوین است؛ همچنین مقالات علمی پژوهشی بسیاری درباره مسائل روانشناختی دوران کرونا تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام خاطرنشان کرد: در گروه های جهادی ما ترکیب جهاد، معنویت و تخصص سعی شد وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha