پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محکومیت « حادثه تروریستی مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان »

حوزه/ جمعی از ائمه جمعه اهل سنت و اساتید مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه پیرو « حادثه تروریستی مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان » با صدور بیانیه ای مشترک آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، جمعی از ائمه جمعه اهل سنت و اساتید مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه، حادثه تروریستی مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان را محکوم کردند.

 بسم الله الرحمن الرحیم

« إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ»؛ مسلماً خدا از مؤمنان دفاع می کند، قطعاً خدا هیچ خیانت کار ناسپاسی را دوست ندارد.» (حج، ۳۸)

کشتار مؤمنین نمازگزار، اعلام جنگ با خدا است، انفجار تروریستی چند روز اخیر، حادثه‌ای بسیار تلخ و جانسوز بود که سبب کشته یا زخمی شدن شمار زیادی از نمازگزاران مردم عزیز شهر قندوز شد.

عاملان این جنایت بزرگ، بویی از دین و آیین و حتی انسانیت نبرده‌اند وبا این کردار ددمنشانه بیش از پیش چهره کریه خود را به جامعه بشریت وامت اسلامی نشان دادند.

آنان در طلیعه ماه مبارک ربیع الاول، ماه میلاد باسعادت نبی اکرم(علیه الصلاة والسلام)، خون مقیمین الصلاة را بر زمین جاری ساختند و لکه ننگ دیگری بر کارنامه پر از جنایت و خباثت خویش افزودند.

ما جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه به همراه اساتید مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه و طلب علو درجات برای آن عزیران از دست رفته،  اعلام می‌داریم این نوع حرکات، هیچ‌گاه سبب تفرقه وا ز هم گسستکی جامعه اسلامی، علی الخصوص وحدت عمیق اهل سنت و اهل تشیع نخواهد شد، بلکه به لطف الهی، سبب بیداری، انسجام و یکپارچگی بیشتر خواهد بود.

همچنین از مسوؤلان کشور عزیز افغانستان مجدانه می‌خواهیم که با قاطعیت با بازماندگان نیروی تروریستی داعش، این دست نشاندگان آمریکای جنایتکار، مقابله نموده و آنان را به سزای اعمال خویش برسانند.

از خداوند متعال خواهانیم دست کفر و نفاق و تفرقه را از امت اسلامی برداشته و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و وحدت اسلامی را به خودشان  برگرداند.

«و ما ذلک علی الله بعزیز» (ابراهیم، ۲۰)

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

 

ماموستا عبدالرحمان مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

ماموستا سید محمد محمدی، امام جمعه اهل سنت جوانرود

ماموستا اسامه مرادی، امام جمعه مسجد جامع دولت آباد کرمانشاه

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه

حجت‌الاسلام و المسلمین گودرزی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی فرد

حجت‌الاسلام والمسلمین معرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم پور

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعپور

حجت‌الاسلام والمسلمین ابدالی

حجت‌الاسلام والمسلمین شم آبادی

حجت‌الاسلام والمسلمین صافی

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی

دکتر مهدی رحمانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha