پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / تقدیر مدیر و معاونان حوزه علمیه استان همدان از فرمانده نیروی انتظامی استان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان در جمع پرسنل نیروی انتظامی استان گفت: درخواست من از نیروهایی مسلح این است که سعی کنید همیشه با وضو در محل خدمت حاضر شوید و در ساعات نزدیک به اذان صبح، به خواندن نماز شب مشغول شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مدیر حوزه علمیه استان همدان، به همراه تعدادی از معاونین حوزه استان بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان، از خدمات و زحمات پرسنل نیروی انتظامی تقدیر و هفته ناجا را به سبز پوشان عرصه امنیت تبریک گفتند.

آیت الله موسوی اصفهانی در این مراسم با بیان اینکه دستی که به وسیله آن تیری توسط نیروهای مسلح برای تحقق اهداف اسلام شلیک می‌شود، بنابر دستورات شرعی، دست خدا بالای این دست است، اظهار داشت: کسانی که در صدر اسلام دست در دست پیامبر اسلام جنگیدند، در حقیقت دست در دست خداوند قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خدمت کردن در چنین نظامی، افتخار بزرگی است که نصیب این نیروها شده است، گفت: قدم برداشتن و شب زنده‌داری نیروهای مسلح و اینکه با نخوابیدن آنها، امت خوابی در امنیت خواهند داشت، نعمتی از جانب خداوند است که باید قدردان این نعمت باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: درخواست من از نیروهایی مسلح این است که سعی کنید همیشه با وضو در محل خدمت حاضر شوید و سعی کنید ساعات نزدیک به اذان صبح به خواندن نماز شب مشغول شوید.

وی با اشاره به دستور قرآن که در زمان جنگ، نماز را قطع نکنید، مطرح کرد: در دوران پیامبر عده‌ای پشت سر پیامبر مشغول نماز می‌شدند و تعدادی دیگر به نگهبانی مشغول می شدند و سپس این دو گروه جای خود را با یکدیگر عوض می‌کردند، اما نماز تعطیل نمی‌شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسائل عبادی ما از مسائل سیاسی جدا نیست، گفت: همان طور که حفظ امنیت واجب است، خواندن نماز نیز واجب است و نباید از آن غافل شد.

وی با بیان اینکه خواندن نماز شب و توسل روحیه معنوی انسان را تقویت می‌کند، مطرح کرد: نیروهای نظامی و مسلح ما به پشتوانه همین مسائل معنوی، خواندن نماز شب، زیارت عاشورا و سینه زدن برای سیدالشهدا(ع) در سنگرها بود که توانستند قدرتمندانه در برابر تمام دنیا ایستادگی کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، همه وظیفه دارند تا تذکر لفظی دهند، گفت: تذکر لفظی نیروی انتظامی به لحاظ جایگاه شما و به برکت نظام اسلامی، اثر بیشتری دارد و احتمال تاثیر کلمات شما بیشتر است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha