جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: نگاه گذرا و سطحی به مسائل فرهنگی و دینی به تدریج زمینه ساز استحاله فکری و عقیدتی جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی، عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی و مذهبی سنندج اظهار داشت: نگاه گذرا و سطحی به مسائل فرهنگی و دینی به تدریج زمینه ساز استحاله فکری و عقیدتی جامعه می شود. به عنوان نمونه در سال های اخیر شاهد رواج پوشش هایی بسیار نامناسب در بین بانوان و حتی آقایان هستیم که نه ایرانی است و نه دینی، بلکه به نوعی تبلیغی برای فرهنگ منحط غرب محسوب می گردد.

وی ادامه داد: نباید در بحث نوع پوشش و مسائلی همانند حجاب در جامعه منفعل عمل کنیم؛ زمانی که ما تنها نظاره گر یا حتی منتقد صرف هستیم، ولی کاری به صورت جدی انجام نمی دهیم، نباید انتظار اصلاح وضعیت را داشت.

استاد حوزه اظهار کرد: برای اصلاح مشکلات فرهنگی همانند حجاب نهادهای فرهنگی باید وارد میدان شوند، زیرا کار فرهنگی هم زمان بر است و هم هزینه بر.

وی اضافه کرد: مسئله ای که مغفول مانده است، نبود یک الگوی یکسان و هماهنگ در بحث پوشش است. با وجود اینکه هنرمندان و صاحب فکر بسیاری در حوزه طراحی لباس و پوشاک داریم، ولی متاسفانه از ظرفیت آنها استفاده نکرده ایم که یک ضعف است.

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان کاری به معنای واقعی انجام ندهیم، بی شک جبهه را به خرده فرهنگ های منحط و غیردینی کشورهای غربی خواهیم باخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha