جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: وظیفه مسلمانان جهان است که روح اسلام ناب محمدی را بر پیکره این دنیای بدون اخلاق، بدون گذشت و بدون معنویت بدمند.

به گزارش‌خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی به  اولین همایش بین المللی "نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی" به این شرح است:

باسمه تعالی 
قال الله تعالی:« انما المؤمنون اخوةـ» 
اسلام به عنوان متعالی ترین و کاملترین دین الهی همه مسلمین را برادر خطاب کرده و آنها را به اصلاح و تبعیت از منطق سلیم و محکم دعوت میکند لذا می فرماید: « انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم» یعنی مؤمنین برادر یکدیگر هستند و باید بین یکدیگر صلح و همگرایی برقرار باشد.
 
لکن لازمه این همگرایی تبعیت از منطق محکم اسلام و دستورات نورانی قرآن کریم و تبعیت از فرامین راهگشای پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله  است که در تبیین آن باید از بیان شیوا و رفتار محبت آمیز و دوری از خواسته های غیر الهی کمک گرفت.
 
اگر این همگرایی با تمسک به قوه عقل سلیم محقق شود دیگر برخی افراد نمیتوانند با تزریق تفکر تکفیری در جامعه اسلامی و جمود غیر شرعی بر احکام ظاهری اسلام و دوری از درک حقیقت اسلام بر طبل اختلاف و تفرقه بدمند و در حالی که هر روز از یک طرف با یک رفتار خشونت آمیز عقلهای سلیم را به تعجب و تأثر وادار کنند، در جهت دیگر با دشمنان قسم خورده اسلام هماهنگ شده و یا از آنها غفلت ورزیده و موجبات دوری دنیای اسلام را از ایجاد یک تمدن جهانی و همه گیر فراهم آورند.
 
وظیفه مسلمانان جهان است که  روح اسلام ناب محمدی را بر پیکره این دنیای بدون اخلاق، بدون گذشت و بدون معنویت بدمند. 
 
نگاه اسلام به بشریت با نگاه غرب متفاوت است، اسلام بهترین، زیباترین و کامل ترین هدیه الهی به ملت هاست، اگر مسلمانان این هدیه الهی را با تفکر همراه عقلانیت و شیوه های نوین بر جهانیان عرضه کنند قطعا ملت‌ها با اختیار خود انتخابی غیر از اسلام نخواهند داشت. 
 
متاسفانه استکبار و قدرت های جهانی با تبلیغات و جنگ روانی و تزریق بدگمانی نسبت به مسلمانان آنها را فاقد تفکر، عقلانیت و اخلاق معرفی کرده و به جای آن خشونت، جنگ و تبعیض را بر علیه مسلمانان در جهان ترویج می‌کنند که همگرایی دنیای اسلام در مقابل استکبار و تأکید بر مشترکات دینی و مذهبی و حاکمیت حکام مردمی و مستقل و مؤمن میتواند بسیار مؤثر باشد. 
 
حکامی که تابع سیاستهای استکبار نبوده و منابع ملتهای مسلمان را در راه تعالی آن ملتها هزینه کنند و با اتحاد علیه دشمن مشترک و عقلانیت اسلامی زمینه تمدن نوین اسلامی را فراهم آورند.
 
امید است با همگرایی ملل اسلامی و علمای اسلام زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی و جهانی فراهم گردد. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha