جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار سردار موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امروزه ورزش همانند یک تریبون بین‌المللی است و در معادلات سیاسی و روابط کشورها تأثیر گذار است؛ به گونه‌ای که وزن و ارزش کشورها در نزد افکار عمومی، در سطح جهان، با میزان موفقیت آن کشور در عرصه مسابقات ورزشی سنجیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر ورزش و جوانان که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن اشاره به ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی در وزارت ورزش و جوانان، افزود: تجربه نشان داده که هر گاه ادغامی صورت می‌پذیرد، عملا یک سازمان تحت الشعاع سازمان دوم قرار گرفته و فعالیت آن کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. همانند آنچه در مورد ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی پیش آمد.

وی ادامه داد: کسانی که عهده دار بخش مربوط به جوانان در این وزارتخانه هستند باید به گونه‌ای عمل کنند که اگر کسی نگاه کرد بگوید،اگر این سازمان جدا هم بود باز با همین قدرت و ظرفیت فعالیت می‌کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه به اهمیت استعداد یابی و پرورش استعدادهای جوان اشاره کرد و افزود: امروزه ورزش همانند یک تریبون بین‌المللی است و در معادلات سیاسی و روابط کشورها تأثیر گذار است؛ به گونه‌ای که وزن و ارزش کشورها در نزد افکار عمومی، در سطح جهان، با میزان موفقیت آن کشور در عرصه مسابقات ورزشی سنجیده می‌شود.

امام جمعه قم افزود: اسلام برای ورزش همگانی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، اهمیت بالایی قائل است و در فقه نیز برخی از رشته‌های ورزشی که در آن زمان مرسوم بوده، مورد بحث قرار گرفته است. وی ادامه داد: سعی کنید در عرصه‌های ورزشی باعث درخشش و مطرح شدن کشور در عرصه بین‌المللی باشید.

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به اهمیت آموزش و تربیت مربیان متخصص خاطر نشان کرد: استفاده از مربیان خارجی که البته متخصص باشند، منعی ندارد اما همواره اصل باید بر تربیت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در عرصه مربی گری و داوری مسابقات باشد؛ تا اینها بتوانند علاوه بر کشور در سطح مسابقات جهانی نیز نقش آفرینی کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به لزوم توجه به تمامی رشته‌های ورزشی با توجه به اقتضائات جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: باید به تمامی رشته‌های ورزشی توجه داشته باشید نه اینکه صرفاً روی یک یا دو رشته ورزشی متمرکز شوید. استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز به منظور تقویت امر ورزش بسیار حائز اهمیت بوده و باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

 در ابتدای جلسه، دکتر سجادی گزارشی از وضعیت وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد و ضمن اشاره به برخی برنامه‌های خود به منظور ارتقاء نقش فرهنگ و جوانان، از پی ریزی مسابقاتی با حضور کشورهای مقاومت خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha