شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان اینکه امام راحل گفتمان ایمان و توحید را در جامعه راه اندازی کردند گفت: امام راحل، اشتیاق به اخلاق و توحید را در جامعه ایجاد کردند و قله های معرفت در جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ سال شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلسله نشستی با عنوان «ایمان و تعالی جمعی در حوزه های علمیّه» از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه به منظور طراحی و تدوین اسناد راهبردی و عملیاتی در عرصه اخلاق و معنویّت طلاب و حوزویان با حضور طلاب حوزه های علمیه به صورت وبینار برگزار شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در این سلسله نشست، اظهار داشت: این معاونت، مدیریت اخلاق حوزه را برعهده دارد تا فضای یکپارچه ای را در حوزه ایجاد کند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، افزود: باید از تجارب انقلاب اسلامی استفاده کنیم، امام راحل در دهه اول انقلاب فضایی را در کشور پدید آورده بودند که توده جوانان به صورت ویژه تشویق به تهذیب نفس می شدند و جوانانی پدید آمدند که فضای جبهه و جنگ را مدیریت و به درجات بالای معنوی دست یافتند.

وی با بیان اینکه امام راحل گفتمان ایمان و توحید را در جامعه به راه انداختند، گفت: امام راحل، اشتیاق به اخلاق و توحید را در جامعه ایجاد کردند و قله های معرفت در جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ سال شکل گرفت.

این مقام حوزوی، تاکید کرد: باید ناظر به فرصت هایی که در اختیار داریم دست، یابیم و فراتر از کلاس ها و درس های اخلاق، برنامه هایی بصیرتی و اخلاقی را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید با همکاری حوزه و دانشگاه، برنامه های اخلاقی بسیاری برای طلاب و حوزویان برگزار کنیم.

به گفته وی، باید کارخانه انسان سازی را به راه انداخت و به بحث اخلاق مداری تاکید کرد.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha