چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه /  رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ما که پیرو اسلام و قرآن هستیم، نباید نسبت به تخلفات کوتاه بیاییم و باید طبق قانون برخورد کرده و بدانیم خداوند بر حفظ امانت‌ها تاکید جدّی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدین، ظهر امروز در دیدار بازرس ‌کل و مدیران بازرسی استان قزوین ضمن تأکید بر لزوم توجه به آثار اخروی فعالیت‌های نظارتی  گفت: اعمال ما مورد محاسبه قرار می‌گیرد، لذا به گونه‌ای کار کنیم که عمل صالح برای قیامت فراهم کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این فرموده خداوند است که اگر می‌خواهیم در ایفای نقش جوانمردانه در مسیر تحقق عدالت موفق باشیم باید مطیع خدا و رسول خدا(ص) و پیرو سنت و سیره پیامبر و آل پیامبر (علیهم السلام) باشیم و اگر جایی در تصمیم‌گیری دچار شک شدیم، به کلام خدا و رسولش مراجعه کنیم تا نزاع‌ها حل شود.

 وی عنوان کرد: ما که پیرو اسلام و قرآن هستیم، نباید نسبت به تخلفات کوتاه بیاییم و باید طبق قانون برخورد کنیم و بدانیم خداوند بر حفظ امانت‌ها تاکید جدی دارد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: گاهی مسئولان امر اجازه می‌دهند ساختمان‌هایی به صورت غیر قانونی احداث شود، زمین‌های کشاورزی و مصالح ساختمانی از بین برود، آبروی انسان‌هایی ریخته شود و بعد از آن به فکر برخورد می‌افتند ،پس  بدانیم مسئولیت‌های شرعی این مسائل به گردن آنهاست و نباید اجازه بدهیم کار به اینجا بکشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: به سکوت‌وادار کردن عدالت‌خواهان، خسارت‌های زیادی به جامعه ما وارد می‌کند. البته هر کسی در جرگه عدالت‌خواهان قرار نمی‌گیرد و نمی‌توانیم سیاه‌نمایی را عدالت‌خواهی قلمداد کنیم اما کسانی که صادقانه پای کار آمده‌اند و از مسئولان و خود بنده به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه هم انتقاد می‌کنند، باید مورد استقبال قرار گیرند و نباید برخوردی با آنها داشته باشیم .

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: باید کاری کنیم آن کسی که عدالت‌خواه است، حساس باشد و فریادش بلند باشد اما اگر کاری کنیم که کسی جرات نکند حرف بزند و حرف خود را با ترس مطرح کند، سقوط جامعه ما از نظر عدالت، آزادی، کرامت و حریت انسانی است و اگر این مهم تحقق یابد، هیچگاه در جامعه ما شاهد فساد و در نهایت تجمعات و آشوب‌های خیابانی نخواهیم بود.

در مقابل تخلفات حساس باشیم

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha