پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حیدری کاشانی

حوزه/ کارشناس مباحث مهدوی گفت: انسان نسبت به امام در خسارت است، چون اصل سرمایه آدمی وجود امام معصوم در پهنه گیتی است و انسان ها به دلیل کم توجهی به امام خود همواره در زیان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) و تجلیل از خانواده شهید مدافع امنیت، شهید روح الله ظفرقندی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به جایگاه قران و عترت، اظهار داشت: تمامیت قرآن و جای جای قرآن دعوت و هدایت به سمت امام دارد همان طور که امام دعوت و هدایت به سمت قرآن دارد.

وی با اشاره به آیات سوره عصر، افزود: مفسران، تفاسیر بسیاری از این آیات دارند و برخی کلمه «والعصر» را عمر انسان تفسیر کرده اند، ولی برخی مفسران این کلمه را عصاره هستی یعنی امام عصر تفسیر کرده اند به این معنا که انسان ها نسبت به عصاره هستی(امام زمان) در خسارت عظمی هستند.

این کارشناس مباحث مهدوی ادامه داد: انسان ها در خسارت هستند چون حکومت جهان را به دست چنین امام و بزرگی نمی سپارند تا عدالت، امنیت و آرامش مطلق را در عالم بگستراند و همه از فراوانی ها بهره مند شده و از ابتلائات و امراض در امان باشند.

وی با بیان این که اصل خسارت انسان، تأخیر در ظهور و تشکیل نشدن دولت کریمه مهدوی به حاکمیت بقیه الله الاعظم(ع) است، خاطرنشان کرد: انسان نسبت به امام در خسارت است، چون اصل سرمایه آدمی وجود امام معصوم در پهنه گیتی است و انسان ها به دلیل کم توجهی به امام خود همواره در زیان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی گفت: اما انسان هایی هم هستند که از این خسارت خارج می شوند و این افراد طبق روایات امیرمؤمنان علی(ع) و شیعیان او هستند و به یقین کسانی که پیرو امامت و ولایت باشند برندگان واقعی خواهند بود.

وی با اشاره به فرموده امام حسن عسکری(ع) به احمد بن اسحاق، افزود: امام می فرماید «فرزندم غیبتی خواهد داشت و کسی در این دوران از هلاکت نجات پیدا نمی کند، مگر افرادی که خداوند آنها را نسبت به امامت او ثابت قدم بدارد و موفق کند بر دعای دائم بر فرج او».

این سخنران گفت: حق حاکمیت، مدیریت و هدایت عالم هستی متعلق به امام(ع) است و نه فرد دیگری و انسان نسبت به این حق در حال خسارت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha