پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه گردآوری شده است و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز می توان قدم های پژوهشی خوبی برداشت و با ترسیم برنامه ۵ ساله کار را جلو برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه ربیع الاول و تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و با اشاره به یکصدسالگی بازتاسیس حوزه علمیه قم گفت: دبیرخانه‌ای در این راستا شکل گرفته و طرح‌هایی در حال پیگیری است که یکی از آنها تدوین موسوعه و دانشنامه برای نشان دادن تطورات یکصد ساله قم در قبل و بعد از انقلاب اسلامی یعنی از دوره تاسیس تاکنون است.

وی افزود: حوزه علمیه قم در این صدسال با همه دشواری ها و محنت ها و تلاطم هایی که در جهان صورت گرفت، منشأ یک انقلاب بزرگ و قطب جهانی و مولد علمی شد، در این عرصه نظریه ولایت فقیه از درون حوزه جوشید و تنها در کتابخانه ها نماند؛ محور مقاومت شکل گرفت که همه این برکات به خاطر حوزه، امام راحل و مردم ایران بود.

 مدیر حوزه های علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود به کارهای انجام شده در دوره مدیریت جدید حوزه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: یکی از محصولات و دستاوردهای چندسال اخیر، طرح آمایش و طراحی و اجرای درختواره رشته های حوزوی با ۱۶ رشته و ۴۰۰ گرایش است که با همکاری و مشارکت ۷۰۰ استاد به سرانجام رسید.

 آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر بخواهیم ۴سال گذشته را ارزیابی کنیم، با حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و بزرگان و با نگاه بلند مدیران استانی، شاهد تولید حجم انبوهی از منظومه فکری و سرمایه بزرگی در حوزه بوده ایم، باید از آنها تشکر و قدرانی کرد؛ با وجود همه ضعف ها برای اولین بار است که با حمایت همه بزرگان، حوزه از ۲۰ سند بلند مدت، برنامه ۵ ساله و ۲۰۰ طرح از مجموع ۹۰۰ طرح مهم برخوردار است و  این حجم مهم، سرمایه ای است که در حوزه با تلاش های زیاد فراهم آمده است.

 مدیر حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: طرح آمایش حوزه از جمله طرح‌هایی است که در آن از میان ۲۰۰ کارویژه روحانیت بر ۵۰ کارویژه اصلی تمرکز و در افق ۲۰ ساله هدفگذاری‌های عملیاتی برای تک‌ تک این کارویژه‌ها در نظر گرفته شده است.

 وی اظهار کرد: حوزه های علمیه، امروز باید حوزه سرآمد و متناسب با روزگار جدید نظم پیدا کنند و به عبارتی باید گفت شناخت نیازهای امروز باید در حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم توجه همگان به این واجب الهی ابراز داشت: در مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه باید دوره های پودمانی برای آشنایی بیشتر طلاب با مقوله امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شود تا طلاب بیش از پیش با این عرصه آشنایی پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه گردآوری شده است و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز می توان قدم های پژوهشی خوبی برداشت و با ترسیم برنامه ۵ ساله کار را جلو برد، همان گونه که ما در تفاهمی که با آموزش و پرورش داریم این برنامه ۵ساله تعریف شده است و به صورت دقیق کارها جلو می رود.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار که برخی از معاونین آیت الله اعرافی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور نیز در سخنانی به تبیین فعالیت های صورت گرفته در ستاد و لزوم همکاری و هم افرایی بین حوزه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha