جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حمید سجادی

حوزه/ انتظاری که از مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد این است که نصایح و نظرات علما را بپذیرند و به آن عمل کنند و پیام علما را به دیگران و زیرمجموعه های خود منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه ورزش در اسلام به منظور آماده شدن جسم و روح برای بندگی خدا است، اظهار کرد: تعریف اسلام از ورزش با تعریف دیگران متفاوت است و این تفاوت باید بدون اینکه از بدگویی دشمنان پروا داشته باشیم در عمل نمود پیدا کند و به رخ کشیده شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به هر کاری که مسلمانان و رهبران آنها انجام دهند خرده می گیرند، افزود: خداوند در قرآن می فرماید دشمنان از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه از دین خود دست بردارید بنابراین همانطور که رفتار ما مورد رضایت و قبول آنها نیست بسیاری از رفتارهای آنان نیز مورد قبول ما نیست و نباید از خرده گیری آنها پروا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه ما مسلمان هستیم و اسلام در حرکات و تمام وجود ما باید نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این دولت آمده است تا دولت متفاوتی باشد بنابراین باید در منظر و ظاهر و باطن آنچه را که در اسلام مشروع و شدنی است را به ظهور و بروز برساند و چیزی را برای خودش و منافع حزب و جناح خودش نخواهد.

وی با بیان این که مردم مدیریت‌های مختلف را دیده‌اند و باید تفاوت را در این دولت احساس کنند، گفت: رعایت مسائل دینی در ورزش از مهمترین امور است بنابراین در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود و همانطور که دشمنان ما بی پروا خواسته های خود را نشان می دهند و تبلیغ می‌کنند، چرا یک انسان مؤمن و مسلمان نباید از دین خود دفاع کند و عقاید خود را آشکار کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه ورزش علاوه بر تأمین سلامتی یک کار فرهنگی و تبلیغی است، افزود: نوع آرایش و رفتار بازیکنان ورزشی یک کار فرهنگی است و اینکه ورزشکاران مسلمان بعد از موفقیت خود سجده و از خدا شکر می کنند یک کار فرهنگی است و ما باید روی این جهت کار کنیم.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های ما باید با باشگاه های دیگران متفاوت باشد، گفت: باشگاه‌های ورزشی بهترین مکان برای انتقال پیام های دینی و اخلاقی به نسل جوان است تا هم ورزشکاران و هم طرفدارها از این پیام‌ها استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: ورزش یک پیام فرهنگی بزرگ برای سیاستمداران و مسئولان دارد و آن این است که هر رقابتی، پیروزی و شکست دارد و شکست به معنی ضعیف بودن نیست، بنابراین اگر در انتخاباتی رأی نیاوردند پس از آن رقابت‌ها باید تبدیل به رفاقت شود.

وی ادامه داد: انتظاری که از مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد این است که نصایح و نظرات علما را بپذیرند و به آن عمل کنند و پیام علما را به دیگران و زیرمجموعه های خود منتقل کنند و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب کارها را پیش ببرند تا به اهداف مورد نظر انقلاب برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha