پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاق

حوزه/ کارشناس و مشاور مسائل خانواده تصریح کرد: از جمله عوامل مهم تشدید طلاق توافقی در جامعه ما، تبعیت برخی زوجین از سبک زندگی غربی و متقابلاً بی توجهی به سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام احمد محسنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: از دهه ها پیش مقام معظم رهبری و بسیاری از بزرگان و دلسوزان کشور نسبت به خطرات و آسیب های نفوذ فرهنگ بیگانه به کشور ما هشدار می دادند و امروز اثرات این مساله را در قضایای مختلف از جمله مباحث مرتبط با خانواده و افزایش آمار طلاق و تغییر سبک زندگی به عینه مشاهده می کنیم.

وی افزود: در سبک زندگی غربی، طلاق به آسانی رخ می دهد و اگر می بینیم قبح طلاق تا حدی در جامعه ما هم از بین رفته، بخشی از دلایل آن به خاطر این است که سبک زندگی اسلامی ما در بسیاری از جاها، تبدیل به سبک زندگی غربی شده و با کوچکترین مشکل و یا سوءتفاهمی زوجین می خواهند که با توافق از یکدیگر جدا شوند و کمتر پیش از تصمیم نهایی خود به این فکر می کنند که با طلاق چه آسیب هایی را متوجه خود و فرزندانشان می کنند.

وی بیان داشت: البته ناگفته نماند که عامل اقتصادی و چشم و هم چشمی های بیجا نیز یکی از دلایل بروز طلاق در جامعه امروز ماست اما به هر حال ریشه های فرهنگی و رسانه ای قضیه را نمی توانیم نادیده بگیریم.

این کارشناس حوزوی همچنین گفت: تجمل‌ گرایی و نگاه صرف مادی و رویاپردازانه به زندگی که متأثر از فرهنگ غربی است، از جمله عواملی می باشد که مع الاسف سبب ایجاد اختلاف بین زن و شوهر و تشدید آن شده و در پاره ای موارد عمیق تر، منجر به طلاق توافقی می شود.

وی تأکید کرد: گاهی اوقات نیز دلیل برخی طلاق‌ها به خاطر کم توجهی یا بی‌اعتنایی به مسائل عاطفی وجنسی است، کما این که طبعاً مرد ازهمسرش انتظارات خاصی دارد و متقابلاً زن نیز از  شوهرش انتظاراتی دارد و این انتظارات به درستی پاسخ داده نمی شود.

حجت الاسلام محسنی در خاتمه افزود: متأسفانه مهارت پاسخ‌گویی به انتظارات جنسی و عاطفی در زنان و مردان ما چندان وجود ندارد که این مساله می تواند یکی از بسترهای وقوع طلاق و یا بروز طلاق عاطفی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha