جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، زمان برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت را از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد و از ارائه ۵۱۴ سخنرانی حضوری و وبیناری در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شنبه ۲۴ مهرماه در نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، اظهار داشت:  سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در حالی شروع می شود که امت و کشورهای اسلامی شاهد مصائب گسترده ای از جنگ گرفته تا ترور هستند. این روزها مشکلات عدیده ای را جهان اسلام شاهد است از این رو همه علما،  شخصیت ها و نهادهای برجسته جهان اسلام از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برابر این مشکلات وظیفه دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مجمع تقریب بر خود فرض دانست که در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی موضوع کنفرانس را مرتبط با مسائل جاری جهان اسلام قرار دهد، از این رو محور اصلی این همایش جنگ و صلح عادلانه است.

وی، «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع» را موضوع اصلی کنفرانس بین المللی وحدت اعلام و عنوان کرد: این موضوع دارای ۸ محور اصلی است که فلسطین و مقاومت و بزرگداشت آیت الله تسخیری محور اصلی کنفرانس و شش محور دیگر شامل جنگ و صلح عادلانه، امت اسلامی و مقابله با تروریست، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیر افراطی گری، همدلی و همدردی اسلام از تنش ها و منازعات، احترام متقابل به مذاهب اسلامی، رعایت احترام و پرهیز از مشاجره و اجتناب از توهین به مقدسات می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود، گفت: کنفرانس وحدت از ۲۷ مهرماه لغایت ۲ آبان ماه برگزار می شود. علاقمندان می توانند به صورت زنده این برنامه را از سایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تماشا کنند. در برنامه حضوری هم شاهد چهار جلسه و هفت نشست تقریبی جانبی با عنوان امت همدل خواهیم بود.

وی افزود: در برنامه افتتاحیه و اختتامیه در خدمت یکی از روسای قوا آیت الله رئیسی و یا دکتر قالیباف خواهیم بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به حضور مهمانان داخلی و خارجی اشاره و عنوان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی شاهد ۲۳۰ مهمان حضوری و ۵۵ مهمان خارجی از ۱۶ کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری به سخنرانان کنفرانس اشاره کرد و افزود: مجموع سخنرانی ها ۵۱۴ سخنرانی خواهد بود از ۳۹ کشور در این سخنرانی ها حضور خواهند داشت. ۳۶۰ سخنرانی در قالب وبینار شکل خواهد گرفت. ۱۸۰ سخنران خارجی و بین المللی و ۱۸۰ سخنران ایرانی از کانال یک کنفرانس پخش خواهد شد و ۱۰۰ سخنرانی دیگر را کانال دو کنفرانس پخش می شود.

وی با اشاره به اقدامات ظالمانه استکبار جهانی و صهیونیستی، اظهار کرد: امروز جوامع اسلامی شاهد فسادهای گسترده ای از سوی ظالمان است؛ امروز آمریکای جهان خوار و کشورهای غربی سلطه گر مصائب جدی را در کشورهای جهان اسلام در حوزه خاورمیانه ایجاد کردند و عمده این مشکلات همان جنگ هایی است که به آن دامن زده می شود تا ملت های مظلوم به خاک و خون کشیده شوند. برای همین جامعه اسلامی همواره شاهد ترور و خونریزی در جهان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان کشورهای اسلامی باید با ایجاد صلح عادلانه مانع این مصائب در جوامع اسلامی باشند، گفت: آمریکا در صدد اینجاد تفرقه و تنازع و جنگ و خونریزی در منطقه است تا منافع خود را استیفا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha