جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، اخلاق را از موارد مهم و موثر در تحصیل موفق عنوان کرد و گفت: اخلاق بدان معناست که هرچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه را که برای خود نمی پسندی برای دیگر هم نپسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر(ره)، با تبریک فرا رسیدن سالروز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات در مهدویت ارتباط انسان با حضرت مهدی(عج)  است و ایشان واسطه فیض الهی هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بعد از حضرت مهدی(عج) قیامت بر پا می شود و دیگر دنیایی وجود ندارد، ابراز داشت: داشتن تقوا اولین مساله ای است که برای ارتباط با امام زمان(عج) بسیار ضروری می باشد، که به گفته حضرت حجت(عج) این تقوا باید بر اساس ایمان باشد،؛ لذا هر وقت گناهی را مرکتب می شویم بدانیم که این ارتباط قطع شده، اما اگر در مسیر ایمان و تقوا گام برداشتید بدانید که این ارتباط برقرار شده است.

وی با بیان اینکه هرچه سریعتر اگر ارتباط انسان با خدا و امام زمان(عج) برقرار شود نتیجه بهتر و موثرتری برای انسان دارد، گفت: تحصیل در حوزه علمیه هم بدین شکل است و یکی از مهمترین ملزومات آن داشتن ایمان و زندگی تقوایی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، اخلاق را یکی دیگر از موارد مهم و موثر در تحصیل موفق عنوان کرد و افزود: اخلاق بدان معناست که هرچه را که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر چه را که برای خود نمی پسندی برای دیگر هم نپسند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، داشتن بصیرت را از دیگر موارد موثر در زندگی طلبگی عنوان کرد و گفت: انسان عالم باید با بصیرت باشد و منحرف نشود و فریب دشمن و اطرافیان خود را نخورد؛ میزان بصیرت هم ولایت و اطاعت از مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه تلاش نظام مند و هدفمند تحصیلی نکته ای بسیار مهم در تحصیل طلاب است، گفت: بصیرت، مجاهدت و تلاش کشت انسان است و علاوه بر آن داشتن نظم و انضباط در حوزه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تاثیر کرونا بر زندگی، ابراز داشت: بسیاری از امور به جهت کرونا دچار افت شد، از جمله تحصیل، اما مدیریت شما طلاب است که این کار را درست می کند؛ اگر می خواهید موفق شوید کلید موفقیت دست شما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha