جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی در دیدار معاونین اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: سر سلسله واقفین به نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، خصوصا وجود مقدس امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در دیدار معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، اظهار داشت: وقف در حقیقت تدبیر الهی برای حفاظت از دین، مراکز دینی و امت اسلامی و رفع مشکلات مردم است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: سر سلسله واقفین به نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، خصوصا وجود مقدس امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) می رسد و در روایات جایگاه و ارزش ویژه ای برای وقف و واقفین بیان شده است.

حجت الاسلام ایرانی بیان کرد: پس از ذوات مقدس حضرات معصومین(ع)، بیشترین توجه به وقف از ناحیه علمای دین و مومنین با بصیرت صورت گرفته و به برکت نیات خیر واقفین در سراسر کشور، بلکه تمامی بلاد اسلامی، خدمات شایانی به اسلام و مسلمین صورت پذیرفته است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار کرد: یکی از بزرگترین خدمات نظام اسلامی به دین و مکتب، احیای موقوفات بوده است.

حجت الاسلام ایرانی خاطرنشان کرد: کرمانشاه به لحاظ کیفیت وقف، جزء استانهای رده اول است و دلیل این امر نهایت خلوص و بصیرت واقفین که عمدتا از علمای بزرگ و تربیت یافتگان مکتب امام صادق(ع) بوده، می باشد.

وی در پایان گفت: عمده نیات واقفین در این استان مربوط به حل مشکلات زیستی، معیشتی و حفظ مبانی اعتقادی مردم بوده که از جمله می توان به نیاتی از قبیل دارو و درمان، حمایت از نیازمندان، دانش آموزان مستحق، اقامه شعائر دینی بخصوص برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع)، کمک به حوزه های علمیه و حمایت از فعالیت های قرآنی  اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha