پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 983188
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
دوره آموزشی

حوزه/پس از اتمام مهلت ثبت نام دوره آموزشی مددکاری، پنجشنبه ۲۲ مهرماه، مراسم افتتاحیه این دوره در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار گردید.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، پس از اتمام مهلت ثبت نام دوره آموزشی مددکاری، پنجشنبه ۲۲ مهرماه، مراسم افتتاحیه این دوره با حضور پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم و مسئولین مرکز در محل مجتمع فرهنگی نور، برگزار گردید.

 حجت الاسلام دهقانی مدیر عامل بشری در این مراسم، به معرفی این مرکز و ابعاد فعالیتی آن اشاره نمود و افزود: مرکز بشری به اقرار نهادهای رسمی حوزه خدمت‌رسانی از خیریه‌های برتر استان قم می‌باشد، لکن علیرغم توجه این مرکز به فعالیت‌های میدانی در خدمت‌رسانی به محرومین، مقوله‌ی دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی فعالین این حیطه نزد مسئولین بشری از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: واحد آموزش معاونت تحقیق و توسعه مرکز بشری، بدین منظور با توجه به احصای نیازهای گروه‌های جهادی و مددکاری، اقدام به برگزاری دوره آموزشی می‌نماید که دوره فعلی از این قبیل اقدامات می باشد.

 همچنین در ادامه، دکتر پهلوانی با گرامیداشت هفته سلامت روان، به بیان ماموریت بهزیستی در خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه در حیطه سلامت پرداخت و اذعان داشت: ابعاد سلامت فرد و جامعه متنوع بوده و تمامی زوایای زندگی فرد اعم از جسمی، روانی، روحی و اجتماعی را شامل می‌شود که اقدامات مددکاری در تامین این نیاز بسیار مثمر ثمر می باشد.

وی با بیان اهمیت توانمندی مددکار در پیگیری مشکلات نیازمندان افزود: یکی از مهم ترین ماموریت‌های‌ مددکار هزینه‌کرد صحیح ظرفیت‌های اجتماعی مطابق با نیازهای مخاطب است که لازمه‌ی آن کسب و ارتقاء مهارت‌های مددکاری توسط فعالین این عرصه می‌باشد. 

 لازم به ذکر است: بلافاصله پس از اتمام مراسم افتتاحیه، اولین کارگاه دوره با حضور دکتر کلوری از اساتید دانشگاه‌ و رئیس دفتر تسهیل‌گری منطقه امین آباد قم، با موضوع «آسیب شناسی اجتماعی» برای شرکت کنندگان آغاز گردید و طی ۸ ساعت در قالب دو کارگاه ۴ ساعته ارائه شد.

در این مرحله، سرفصل‌هایی همچون تعاریف مساله، آسیب و انحرافات اجتماعی، نظریات مختلف تبیین آسیب‌های اجتماعی، عوامل موثر در بروز آسیب، گروه‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب، راهبردهای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و ...  برای مخاطبین ارائه گردید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha