سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محمدصادق کفیل

حوزه/ کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: امام حسن عسکری علیه السلام نفر به نفر و مورد به مورد امام عصر(عج) را معرفی کردند تا جامعه شیعه از امام زمان(عج) فاصله نگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کفیل در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه محور اول زندگی امام حسن عسکری علیه السلام احیای دین و رشد علمی شیعیان بوده است، اظهار کرد: در زندگی ما معمولا می‌خواهیم از دین نفع ببریم ولی گاهی انسان بالاتر می‌رود و دغدغه‌اش این است که من برای دین قدمی بردارم و اهل بیت ما این گونه بودند.

وی با بیان اینکه کسی می تواند بگوید من پیرو اهل بیت(ع) هستم که برای دین قدمی بردارد، گفت: سامرا شهری مسیحی نشین بود و یک محل نظامی و تحت نظر بود؛ امام حسن عسکری علیه السلام با تمام وجود دغدغه داشتند و شاگرد پروری کردند و با نقل احادیث تلاش کردند تا جامعه مسلمین رشد کند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه گام دومی که حضرت برداشتند تقویت سازمان وکالت به عنوان یک سازمان زیرزمینی بود، گفت: شیعه در عصر امام حسن عسکری علیه السلام رشد کرده بود ولی امام شیعه تحت نظر بودند و از طریق وکلا با شیعیان ارتباط داشتند؛ ایشان در آن خفقان هرشب با شیعیان جلسه داشتند تا پیام خود را برسانند.

وی گام سوم امام حسن عسکری علیه السلام را دغدغه رشد مالی جامعه و رفع گرفتاری مالی شیعیان دانست و گفت: این دغدغه از دغدغه های همه اهل بیت(ع) بوده است و امام حسن عسکری هم با مشکلاتی که داشتند حلال مشکلات مالی شیعیان بودند. این امام همام مبالغی را جمع می‌کردند و به مکه و مدینه ارسال می‌کردند و می‌گفتند به دست دوستان ما برسانید و همینطور هر کسی که از ایشان درخواست کمک مالی داشت به او کمک می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با اشاره به گام چهارم زندگی امام حسن عسکری علیه السلام، ابراز کرد: امام از یک طرف باید تولد فرزندشان حجت بن الحسن(عج) را از حکومت مخفی می کردند تا ایشان را به شهادت نرسانند و از یک طرف باید امام را به جامعه معرفی می کردند تا ایشان را بشناسند؛ امام حسن عسکری از بدو تولد حضرت حجت در سال ۲۵۵ که مخفیانه به دنیا آمدند، حتی نزدیکان‌شان برای رفت و آمد محدودیت داشتند.

وی ادامه داد: جمعی از شیعیان قم بر امام حسن عسکری علیه السلام وارد شدند و گفت‌وگو کردند در هنگام خداحافظی حضرت پرده اتاق را کنار زدند و حضرت مهدی عجل الله فرجه را به آنان نشان دادندو اوصاف ایشان را بیان کردند و همینطور به احمدبن اسحاق نامه نوشتند و اوصاف امام زمان(عج) را بیان و او را دعوت به صبر، انتظار و زمینه سازی ظهور کردند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که امام حسن عسکری علیه السلام نفر به نفر و مورد به مورد امام عصر(عج) را معرفی کردند تا جامعه شیعه از امام زمان(عج) فاصله نگیرد، افزود: امام عسکری علیه السلام به قدری برنامه ریزی دقیقی داشتند که در خانه ایشان خادم ایشان امام عصر(عج) را نمی‌شناخت و جعفر کذاب را به عنوان جانشین امام معرفی می‌کرد ولی شیعیان قم امام زمان(عج) را می‌شناختند.

وی گفت: علی بن عاصم کوفی نابینا بود و خدمت امام حسن عسکری علیه السلام رسید و گفت من از اینکه نابینا هستم و نمی‌توانم امام خود را یاری کنم ناراحت هستم؛ امام به او فرمودند از پدرم شنیدم که از پدرانش تا اینکه به رسول خدا(ص) می‌رسید شنیده بودند که فرمودند کسی که به هر دلیلی نمی‌تواند ما را یاری کند و در خلوت خود دشمنان ما را لعن می‌کند خداوند این صدا را به همه ملائکه می‌رساند و تمام ملائکه برای او استغفار می‌کنند و حمد و ثنا می‌فرستند و به خدا می‌گویند این فرد برای یاری امامش توانش را به خرج داد تو هم به او عنایت کن و خداوند می‌فرماید من برایش درود می‌فرستم و جایگاه خوبی در بهشت در کنار ابرار برایش قرار می‌دهم.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با اشاره به دستور امام حسن عسکری علیه السلام به شیعیان اظهار کرد: حضرت فرمودند قسم به خدا فرزندم مهدی عجل الله فرجه غیبت می کند و همه هلاک می‌شوند مگر کسی که در اعتقاد به امامت حضرت ثابت قدم باشد و برای فرج حضرت مهدی(عج) دعا کند بنابراین دعا برای ظهور یک اصل بسیار مهم است و نباید از آن غافل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha