سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران و قیام امام خمینی(ره)، جاری کردن احکام دین در مسیر حق بوده و از جمله مقدمات ظهور محسوب می شود، گفت: هرکس بخواهد یار امام زمان باشد باید تقوا و خداترس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام  و المسلمین سید مهدی قریشی، عصر شنبه در مراسم جشن بیعت با امام‌زمان(عج) که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک سالروز ایام آغاز ولایت امام عصر(عج)، اظهار داشت: راجع به مسئله مهدویت دو جریان باطل و انحرافی در طول تاریخ شکل یافته و اکنون نیز ادامه دارد و برخی افراد از مسئله سوء استفاده کرده و خود را مهدی موعودی عنوان کرده اند که رسول اکرم (ص) ظهور آن را وعده داده اند و اکنون هم برخی از این ادعاهای کذب وجود دارد.

وی، دومین گروه از جریان باطل را افرادی عنوان کرد که ادعا دارند، برای ظهور چیزی جز دعا کاری نمی توانند بکنند، افزود:  دومین جریان باطل، افرادی هستند که معتقدند باید بنشیند و در جهت استقرار و استمرار احکام دین کاری نمی توانند انجام دهند و  لازم است منتظر باشند تا حضرت قیام کرده و دنیا را با عدل و داد پر کند و ما وظیفه ‌ای در قبال استمرار دین نداریم و باید ظلم را در جامعه افزایش دهیم تا ظهور زودتر صورت گیرد و این تفکر غلط و باطل است.

امام‌ جمعه ارومیه تصریح کرد: خداوند در طول تاریخ هیچ موقع مسئله هدایت و نجات مردم را دفعی و عجله‌ای انجام نداده است و این امر تدریجی صورت گرفته و مقدماتی فراهم بوده تا پیامبری مبعوث شود و باید برای ظهور نیز مقدماتی فراهم شود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران و قیام امام خمینی(ره)، ساری و جاری ساختن احکام دین در مسیر حق بوده و از جمله مقدمات ظهور محسوب می شود که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیز ما را به آن دعوت کردند، ادامه داد: هرکس بخواهد یار امام زمان باشد باید تقوا و خداترس باشد. در روایات بیان شده است که برای ظهور امام زمان (ع) خود را از لحاظ فردی و اجتماعی آماده کنید و اگر چنین کسی حتی قبل از ظهور حضرت، از دنیا برود از ثواب یاران امام عصر (عج) بهره‌ مند خواهد شد.

نماینده ولی ففقیهدر آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به آیات و روایات در خصوص ارتباط امت و امام، گفت:  مسیر حق و درست این است که در عمل زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کنیم و رسیدن به سعادت جز، ارتباط با امام ممکن نیست و از امام علی (ع) بیان شده است که  کسی به بهشت نمی‌رود مگر اینکه اهل بیت را بشناسد و اهل بیت نیز آن‌ را بشناسند.

وی اضافه کرد:  امام زمان (عج) با ما ارتباط وسیعی داشته و بر اعمال ما ناظر است و در بین ما زندگی می‌کند، اما ایشان را نمی شناسیم و باید ارتباط خود را به وسیله دعای عهد، آل‌یاسین، دعای ندبه و... با امام عصر(عج) تقویت کرده و افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی گفت: بر اساس آیات و روایات، در روز قیامت هر امام به حساب شیعیان و امت زمان خود می‌رسد و اگر شیعه راستین امام زمان(عج) باشیم در روز قیامت و محشر، آن حضرت ما را یاری خواهد کرد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha