شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله کعبی و وزیر بهداشت

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت:حوزه علمیه می تواند در پیشگیری از بیماری ها کمک کند و در این زمینه لازم است کارگروهی بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا در حوزه هایی مانند ارتقای نظام سلامت، فرهنگسازی و مسائل فقهی پزشکی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی امشب در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: استقبال مردم ایران علیرغم برخی مخالف ها علیه واکسیناسیون، بسیار خوب بوده و در این حوزه نیز علما، مراجع و بزرگان قم، پیشتاز بوده اند.

 وی افزود: اوایل کرونا دیدگاهی وجود داشت که می خواست بین علم و دین، تقابل ایجاد کند، اما مقالات زیادی در حوزه علمیه نوشته شد تا نشان دهند که هیچ تقابل و دوگانگی بین علم و دین وجود ندارد. باید همواره دعا و مناجات کرد، اما این به معنی بی توجهی به سلامت و بهداشت نیست. مقام معظم رهبری نیز در حوزه کرونا، همواره پیشتاز بوده اند و توصیه های ارزشمندی به مردم کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: حوزه علمیه می تواند در پیشگیری از بیماری ها کمک کند و در این زمینه لازم است کارگروهی بین حوزه علمیه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا در حوزه هایی مانند ارتقای نظام سلامت، فرهنگسازی و مسائل فقهی پزشکی همکاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که ادعاهای گروه های ضدواکسن در جلسه ای در وزارت بهداشت شنیده و به آن پاسخ داده شود. در حوزه طب سنتی، اعتقادی به حرکات افراطی و تفریطی نداریم و اگر حرکتی علمی باشد، حمایت می شود. خوشبختانه دانشکده های طب سنتی چندین سال است که در کشور راه اندازی شده اند و هر کس ادعایی دارد باید با استانداردهای علمی، بررسی شود اما دخالت مدعیان طب سنتی بدون مجوز، به خطر انداختن سلامت مردم است.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار گفت: گروه های ضد واکسن که البته تعداد آنها در ایران زیاد نیست، در واکسیناسیون مردم علیه کرونا، تردید ایجاد می کنند که کار جایزی نیست. از حجت الاسلام والمسلمین کعبی که حسینیه شان در اهواز را برای واکسیناسیون شبانه روزی اختصاص داده، تشکر می کنیم. با همین حمایت های مردمی خوشبختانه تا کنون ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا تا کنون در کشور تزریق شده و امیدواریم که به سرعت، پوشش واکسیناسیون در ایران افزایش یابد.

 دکتر عین اللهی تاکید کرد: از نظر پزشکی و علمی، واکسیناسیون یک حقیقت است که به طور قطع می تواند در کاهش مرگ و میر بیماران کووید۱۹، تاثیرات بسزایی داشته باشد و مستندات علمی آن هم در ایران و هم در سایر کشورها، وجود دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha