جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهرام عین اللهی

حوزه/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به واکسیناسیون ۶۶ میلیون نفر از ابتدای دولت تا کنون گفت: مردم، نیروهای بسیج و سپاه، دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار بدون هیچ چشم داشتی و حتی به صورت رایگان و فی سبیل الله وارد صحنه شدند و این کار انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام عین اللهی عصر امروز در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کادر سلامت کشور در مبارزه با کرونا تلاش تاریخی خوبی را انجام دادند و در صحنه عقب ننشستند، اظهار کرد: برخی از کشورها در مواجهه با کرونا مشکل عمده پیدا کردند و مریض‌ها روی زمین ماندند، ولی در کشور ما کادر درمان پای کار ماندند و این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره اینکه ما نزدیک به ۲۳۰ شهید سلامت دادیم و برخی از کادر درمان هم خانواده خود را از دست دادند، افزود: اولویت اول دولت کنترل کرونا بود و از خود رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و وزرا این تلاش را انجام دادند و هماهنگی خوبی بین اعضای دولت مانند وزیر امور خارجه، بانک مرکزی، وزارت بهداشت و هلال احمر اتفاق افتاد و لطف خدا شامل ما شد و حجم زیادی واکسن وارد کشور و به مردم تزریق شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حالی که از دی ماه ۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ فقط ۵ میلیون دز واکسن تزریق شده بود ولی از مردادماه تا به امروز بیش از ۶۶ میلیون دز واکسن تزریق شده است و این لطف الهی بود و نشان داد که مردم اگر در هر جا وارد صحنه شوند موفق خواهیم بود.

وی افزود: اگر ما می‌خواستیم با پرسنل درمان این حجم از واکسیناسیون را انجام دهیم بیش از یک سال طول می‌کشید، ولی مردم، نیروهای بسیج و سپاه، دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار بدون هیچ چشم داشتی و حتی به صورت رایگان و فی سبیل الله وارد صحنه شدند و این کار انجام گرفت.

عین اللهی با بیان این که بدون شک در تمام دنیا ثابت شده که یکی از کارهای مفید در کنترل کرونا واکسیناسیون است، گفت: تجربه نشان می دهد پرسنل بهداشت و درمان که پارسال واکسن زده بودند امسال در اوج بیماری گرفتار نشدند و در قم حتی یک نفر هم گرفتار نشد و این نشان می‌دهد که واکسیناسیون کار مفیدی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از گروه‌ها به واکسن اجباری اعتراض و به شکل‌های مختلف واکسن را تخطئه می‌کنند، گفت: در حال حاضر در کشور ۷۵ درصد مردم یک دز واکسن را زده اند و ۳۴ درصد هم دو دز را زده اند ولی در قم یک مقدار آمار پایین است و ۵۸ درصد یک دوز را زده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم به راهنمایی علما و مراجع در زمینه واکسیناسیون نیاز دارند، افزود: انتظار ما این است که در قم به دلیل حضور اتباع خارجی و رفت و آمد زائران با همکاری و نصایح علما مردم بیشتر به سمت واکسیناسیون بروند و اگر ۸۵ درصد مردم دو دز واکسن را دریافت کنند دیگر اگر کسی هم مبتلا شود به مرگ منجر نمی‌شود که این هدف اصلی ما در زمینه کنترل کرونا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha