سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بهرام عین اللهی

حوزه/وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازگشایی نمازهای جمعه از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتربهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم در دیدار با مدیرحوزه های علمیه کشور اظهارکرد: با بررسی و جمع‌بندی که به آن رسیده‌ایم نمازجمعه از هفته آینده بازگشایی می شود و این سوال مطرح است آیا لازم بود که نماز جمعه تعطیل شود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید ۱۹، گفت: مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسیده است. تاکنون ۴۸ میلیون و ۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۱۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسید.

وزیربهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است بدون احتساب واکسن برکت، بیان داشت: ان شاءالله تا پایان آبان ماه ۵۰ میلیون دُز دیگر وارد کشور خواهد شد.

دکترعین‌اللهی ادامه داد: براساس آمار و بازخوردهای گرفته شده دو دُز واکسن کووید ۱۹ برای افراد کافی است اما با توجه به همراهی کادردرمان با بیماران و حساسیت کار واکسیناسیون دُز سوم را برای کادر درمان از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت شهرمقدس قم و تردد اتباع خارجی پیشنهاد راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی را به مسئولان استان داد.

وزیربهداشت با تکیه بر اهمیت احکام پزشکی اظهارکرد: یکی از نیازهای وزارت بهداشت توجه به احکام پزشکی است، البته دانشکده طب و دین را در قم داریم ولی کار عمده‌ای انجام نمی‌دهد و عمده فعالیت آن پیرامون تاریخ پزشکی واخلاق پزشکی است. معتقدم وقتی ما در کنار دریایی همچون حوزه علمیه هستیم باید از تمام ظرفیت علمی ودانشی حوزه های علمیه در خصوص مسائل فقهی سقط جنین و... استفاده کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زاهدی پور IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام علیکم قاعدتا باید عکسی هم از مدیر حوزه های علمیه کشور در کنار وزیر درج می‌کردید.