پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانش آموزان نابینا در مالزی قرآن را با خط بریل حفظ می‌کنند + تصاویر

حوزه/ معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم گفت: حدود ۲ هزار و ۶۲۷ نفر نابینا و کم‌بینا تحت پوشش این اداره کل هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

محمدعلی مقدم‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که در کشورهای مختلف دنیا نگاه ویژه‌ای به افراد ناتوان وجود دارد، اظهار داشت: معاون توان‌بخشی بهزیستی استان قم ضمن تبریک ۲۳ مهر روز جهانی عصای سفید، این روز را به‌تمامی نابینایان استان تبریک گفت و افزود: شعار امسال روز جهانی نابینایان دنیای بهتر برای نابینایان: آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۱۹ نفر زن و ۱۷۰۸ نفر مرد هستند که در بین این قشر شریف ۱۵ نفر دانشجو و ۲۷۳ نفر دانش‌آموز و محصل داریم که از خدمات آموزش‌وپرورش استثنایی بهره‌مند هستند.

مقدم‌خواه خدمات ارائه شده را مورد توجه قرارداد و ابراز داشت:  خدمات مددکاری و توان‌بخشی، توزیع لوازم توان‌بخشی، عصای سفید، مساعدت در زمینه مناسب‌سازی، پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد تحصیلی، ارائه خدمات کلینیکی بینایی‌سنجی، پرداخت تسهیلات اشتغال  و کمک‌های مستمر و موردی معیشتی از جمله خدماتی است که به این افراد ارائه می‌شود.

معاون توان‌بخشی بهزیستی قم تأمین حقوق این قشر از جامعه را خواستار شد و گفت:  مهم‌ترین مطالبات افراد نابینا و کم‌بینا حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی که در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از حقوق معلولان صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته، است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha