سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استاد هادوی تهرانی

حوزه/ اگر آشکار شود که طالبان قدرت تشکیل حکومت فراگیر و توان تأمین امنیت عمومی و تدبیر اداره ی امور اقتصادی مردم افغانستان را ندارد، جامعه جهانی و کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع ساکت نخواهد نشست.

به گزارش به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد هادوی تهرانی با صدور پیامی به حوادث اخیر تروریستی در قندوز و قندهار افغانستان واکنش نشان داده که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 
 حوادث خونبار افغانستان در روزها و هفته ها و ماه های اخیر دل هر انسان حق دوست را خون کرده است و در جان مؤمنان آتش افکنده است.
بی شک بردباری جهان و به ویژه مسلمانان در برابر این ستم ها نامحدود نخواهد بود.

 اگر جهانیان و به ویژه مسلمین چندان عکس العمل خاصی از خود نشان ندادند، نه از سر بی توجهی و غفلت به وضعیت مردم مظلوم افغانستان، بلکه برای فرصت دادن به حاکمان جدید بود تا توانایی خود را در تشکیل یک حکومت فراگیر و تأمین امنیت عمومی و تحقق توانمندی اقتصادی و سیاسی در افغانستان به منصه ظهور برسانند.

 ولی گذشت زمان هر روز این توقع را کم رنگ تر کرد. بی شک اگر آشکار شود که طالبان قدرت تشکیل حکومت فراگیر و توان تأمین امنیت عمومی و تدبیر اداره ی امور اقتصادی مردم افغانستان را ندارد، جامعه جهانی و کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع ساکت نخواهد نشست.

 این جانب ضمن تسلیت شهادت و آوارگی و گرسنگی مردم مظلوم افغانستان به ساحت مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف، به حاکمان امروز افغانستان تذکر می دهم که فرصت شما برای اثبات حقانیت شعارهایتان هر روز کمتر از روز قبل می شود. پس به خود بیایید و با تحقق یک دولت فراگیر وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان را اصلاح کنید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مهدی هادوی تهرانی
دهم ربیع الاول ۱۴۴۳
۲۵ مهرماه ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha