جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون پژوهشی المصطفی

حوزه/ معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در بازدید از مجموعه‌های تابعه و پیوسته المصطفی ضمن دریافت نظرات، به‌دنبال شناسایی آسیب‌ها واحصاء اقتضائات و انجام اقداماتی برای رفع موانع می باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدعبادی معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه با حضور در مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی وابسته به المصطفی از نزدیک در جریان گستره فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها، انتظارات و دغدغه های این دست‌اندرکاران این مجموعه آموزش عالی جامعةالمصطفی قرار گرفت.

وی افزود: همیاری و انسجام بخشی برای ایجاد حرکت تحولی در عرصه‌های پژوهشی مجموعه های مختلف جامعةالمصطفی از مهمترین اهداف این بازدیدها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به برخی از محدودیت‌ها و مشکلات سالیان اخیر، اظهارکرد: در مدتی که خدمت دوستان بوده‌ایم، تلاش بر این بود که با همکاران واحدهای تابعه و پیوسته ملاقات‌های مستمری داشته باشیم و مسائل و دغدغه های  ایشان را بشنویم و ضمن آسیب شناسی‌ها و احصاء اقتضائات، اقداماتی برای رفع موانع انجام دهیم.

وی اهمیت توجه به اقتضائات را در رتبه‌بندی‌های پژوهشی مورد توجه قرار داد و گفت: پیگیری انتظارات و دغدغه واحدهای تابعه و پیوسته تا حصول نتیجه، از رویکردهای مهم این بازدیدها به شمار می‌آید.

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از این بازدید، ارتباط نمایندگی‌های المصطفی با مراکز علمی - پژوهشی کشورها و فعال سازی ظرفیت های پژوهشی را مهم ارزیابی کرد و افزود: مشارکت با مجموعه‌های علمی و پژوهشی در برگزاری نشست‌های علمی و معرفتی می تواند تأثیرات بسزایی بر ارتقای تعاملات دانشی داشته باشد و معاونت پژوهش از این تعاملات دانشی به‌خوبی استقبال می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی معصومی نیز در ادامه این دیدار، ضمن تقدیر از حضور معاون پژوهش جامعةالمصطفی در مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف، به پیشینه فعالیت‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: تولیدات علمی و رویکرد دانشی که در این مجموعه شکل گرفته است، آثار بسیار ارزشمندی به دنبال خواهد داشت، زیرا بیشتر این آثار، دانشگاهی به شمار می رود و  از نظر کمّی و کیفی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف به گستره و تعداد فراوان مدارک اعطایی جامعةالمصطفی به دانش آموختگان این مؤسسه اشاره و با تأکید بر اینکه مقالات علمی دانش پژوهان این مؤسسه ارزش بالایی دارد، اظهارکرد: فقه و اصول، علوم قرآن و ادبیات عرب، بیشترین فراوانی دانش پژوه را در این مؤسسه به خود اختصاص داده است.

وی به برخی از ویژگی های اختصاصی دانش پژوهان این مؤسسه پرداخت و یادآور شد: سرعت در طی فرایندهای تحصیلی و توجه ۵۰ درصدی در تمرکز بر فعالیت های پژوهشی، از مهم ترین هدف‌گذاری‌های مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی به اهمیت استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان این مجموعه در برطرف سازی نیازهای عراق، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مراکز جامعةالمصطفی در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی، از ظرفیت های متقابل یکدیگر بهره برده، گستره تعاملات آموزشی و پژوهشی را ارتقا دهند.

وی مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف را از مجموعه های موفق جامعةالمصطفی دانست و گفت: برگزاری کرسی‌های ترویجی و نشست های علمی، فرصت خوبی است که می تواند تأثیرگذاری بسزایی بر فضای علمی عرصه بین الملل، به ویژه کشورهای اسلامی داشته باشد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف، با اشاره به اینکه مجموعه‌های آموزشی مانند مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف، با توجه به ظرفیت بالای پژوهشی، همچنان از فقدان نشریه تخصصی، که منعکس کننده فعالیت های علمی دانش پژوهان باشد رنج می برد، اظهارکرد: امیدواریم متناسب با اقتضائات و ظرفیت حوزه دانشی و با همکاری مدیران و مسئولان جامعةالمصطفی، نشریه تخصصی راه اندازی و نظریات بنیادین دانش پژوهان را به عرصه بین الملل ارائه کنیم.

وی تأسیس کتابخانه تخصصی را از دیگر انتظارات و هدف گذاری‌های مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی یاد کرد و گفت: ظرفیتی که عراق برای فعالیت های پژوهشی دارد، بسیار بیش از آن چیزی است که هم اکنون رخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی معصومی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت مجموعه های جامعةالمصطفی در ایران برای تسهیل فعالیت نمایندگی ها، اصل مهمی است که می تواند زمینه‌های فراوانی برای ارتقای سطوح آموزشی و پژوهشی در پی داشته باشد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم و معارف، راه اندازی نشریه معتبر علمی در نمایندگی جامعةالمصطفی در عراق را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: فرصت ها و ظرفیت های استفاده نشده بسیاری در عراق و نمایندگی جامعةالمصطفی در این کشور وجود دارد.

وی، در بخش پایانی سخنان خود، راه اندازی مرکز پژوهشی و پژوهشگاه در نمایندگی جامعةالمصطفی در عراق را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: فضای آماده‌ای برای فعالیت مرکز پژوهشی  وجود دارد. امیدواریم ضمن تعمیق ارتباط با مجموعه های دانشی، بتوانیم نشست های مشترک علمی با همکاری مجموعه‌های علمی عراق برگزار نماییم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha