پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری افتخار روحانیت را کار بی مزد و منت برای مردم دانست و گفت: در طول تاریخ ارزش روحانیت به واسطه خدمات نیکی بوده که داشته است و اکنون نیز ادامه دارد و خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش پرچمداران انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، شعری از حافظ را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خدمات بی مزد و منت افتخار روحانیت است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه در طول تاریخ ارزش و خدمت روحانیت به واسطه خدمات نیکی بوده که داشته است و اکنون نیز ادامه دارد و خواهد داشت، افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند در تبلیغ و تبیین ضعف داریم؛ یک گوشه ای از کارها که جامعه روحانیت در طول تاریخ معاصر ارائه کرده است به واسطه ضعف در تبلیغ و تبیین نادیده گرفته می شود، از سوی دیگر نیز دشمن با توان بالا به دلیل ضربه ای که خورده است حتی عکس آن را نیز جلوه می دهد.

به گفته امام جمعه شیراز باید در بخش تبیین و تبلیغ هنرمندانه عمل کنیم، چرا که روش در تبلیغ و تبیین مهم است و اگر  در این بخش درست کار شودریال قطعا  اتفاق خوبی رقم خواهد خورد، لذا باید به کارها جنبه هنری داد.

مقامی: خدمات روحانیت معرفی شود

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حمید مقامی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان فارس اظهار کرد: انقلاب اسلامی فراتر از موضوعات دیگر است، به همین دلیل باید در برگزاری جشنواره نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم، همچنین روحانیت پیش از انقلاب تا پس از انقلاب نقش های متعددی را ایفا کرده است که باید دیده شود.

وی پیشنهاد داد: در بخش های جشنواره بخش نوآوری های حوزه علمیه فارس نیز اضافه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha