پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد حوزه

استاد حوزه علمیه بندرعباس بر ضرورت انجام امور دنیا با نگاه فی سبیل الله تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین رهگشا در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس اظهارداشت: در مورد دنیا ما با ۲ نوع از روایات روبرو هستیم که می بینیم در یک جا دنیا مدح شده  و در جای دیگر مذمت. باید این روایات با هم جمع شوند و بین آن ها وفاق ایجاد شود.

وی افزود: خداوند در وجود ما عقل، شهوت و غضب را قرار داده است که مدیریت این نیروها باید در دست عقل باشد.

استاد مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس بیان کرد: در مسئله دنیا بیشتر، میل، شهوت و غضب دیده می شود. اگر دنیا را از جنبه استقلالی ببینیم مذمت شده است، یعنی ببینیم که هر چه در دنیا است نهایت است و چیز دیگری جز آن نیست، اما اگر جنبه تبعی، عالی و وسیله ای ببینیم مدح شده است.

وی اضافه کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که تلاش کند برای مجموعه ای که به آن ها نفقه می دهد در راه خدا مانند کسی است که در راه خدا جهاد کرده است؛ اینجا فی سبیل الله آمده است و باید توجه داشت که تلاش برای دنیا باید برای تحقق امر خداوند متعال باشد.

استاد حوزه عنوان کرد: هر چیز که در مسیر مصرف دین خدا باشد، فی سبیل الله است و جهاد مجاهد نیز در راه محقق کردن احکام الهی است، از این رو جهاد ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین رهگشا تاکید کرد: در امور دنیایی نیاز نیست قربه الی الله باشد، اما آمده است که فی سبیل الله انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha