جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان گفت: انس و نگرش صحیح به قرآن و آموزه‌های آن زمینه‌ساز تعالی فرد، خانواده و اجتماع در شئون مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب که با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان برگزار شد، بر اهتمام ویژه نسبت به برنامه‌های قرآنی در میان خانواده‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره اسراء، افزود: حق‌تعالی در این آیه تأکید می‌کند بی‌تردید این قرآن به راهی که استوارترین راه‌هاست هدایت می‌کند؛ ازاین‌رو ما هم باید بکوشیم خود و خانواده خویش را با قرآن مأنوس کنیم.

حجت‌الاسلام ایزانلو تصریح کرد: در خانواده‌ها نقش همسر و فرزندان در مقاطع سنی کودکان و نوجوانان و جوانان به‌قدری مهم، حساس و سرنوشت‌ساز است که نمی‌توان و نباید در طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی تربیتی از آن غفلت کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: درواقع نگاه صحیح به قرآن و مؤانست با آن در خانواده مایه اصلی رشد و تعالی آن است و برای خانواده‌ها زندگی آرام توأم با معنویات به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: نگاه صحیح به قرآن در فرد، خانواده و جامعه مایه اصلی رشد و تعالی آن است؛ به‌گونه‌ای که باور داشتن به این نگاه در سبک زندگی خانواده تغییر اساسی ایجاد کرده و با حرکت به‌سوی کمال و زندگی الهی، سبک زندگی قرآنی را محقق می‌کند.

حجت‌الاسلام ایزانلو گفت: از طرفی نقش مؤثر و بی‌نظیر کلام‌الله مجید و تعالیم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری انسان‌ها و خانواده‌ها به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان که به اقتضای فطرت الهی خود مستعد پذیرش بینش‌ها و ارزش‌های ناب اسلامی است، حقیقتی مهم و انکارناپذیر و تأمل‌برانگیز است.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی اجرای جشنواره قرآنی در شهرستان افزود: این جشنواره که برای چهارمین سال اجرا می‌شود، ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر و خواهر و فرزندان آن‌ها در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، تفسیر، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، نقاشی و قرائت صحیح نماز متناسب با گروه‌های سنی مختلف با رویکردی جدید شامل آموزش، مسابقه و محفل قرآنی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام ایزانلو گفت: شروع طرح با ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و ارائه اطلاعات لازم و نیز در اختیار قرار دادن منابع خواهد بود سپس مسابقات استانی برگزار شده و در ادامه طی زمان‌بندی انجام‌شده نفرات و اثرات برگزیده هر استان به مرحله کشوری راه‌یافته و نفرات برگزیده کشوری در هر رشته انتخاب و معرفی می‌شوند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان تصریح کرد: متقاضیان ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی جشنواره قرآن و عترت در سایت دارالقرآن الکریم به آدرس https://lms.telavat.com/addon/tolab.aspx بخش‌های آموزشی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) مرکز خدمات حوزه‌ علمیه مراجعه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه زمان ثبت‌نام تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: آموزش رایگان، اعطای مدرک و اهدای جوایز به برگزیدگان ازجمله مزایای شرکت در این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha