سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسن روح الامین

حوزه/ نقاش تابلو صحنه ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم با بیان اینکه از هنر نقاشی به عنوان یک رسانه برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) به خوبی استفاده نشده است، گفت: هنر و به ویژه نقاشی ۱۴۰۰ سال به اهل‌بیت(ع) بدهکار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن روح الامین نقاش مطرح ایران در دیداری که در حاشیه اجرای زنده نقاشی صحنه ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم در حرم مطهر ایشان با آیت‌الله سعیدی انجام داد، اظهار کرد: شأن حضرت معصومه سلام الله علیها شأن بالایی است و از اینکه تا کنون موفق نشدیم در حد شأن ایشان کاری برایشان انجام دهیم خجالت زده هستیم.

وی با بیان اینکه از هنر نقاشی به عنوان یک رسانه برای ترویج معارف اهل بیت(ع) به خوبی استفاده نشده است، گفت: هنر و به ویژه نقاشی ۱۴۰۰ سال به اهل‌بیت(ع) بدهکار است و باید از این به بعد از این رسانه به شیوه مطلوب استفاده کرد.

این نقاش ادامه داد: حتی اگر یک کودک با نقاشی مذهبی که من کشیده‌ام ارتباط برقرار کند من احساس می‌کنم به چیزی که می‌خواستم رسیده‌ام.

وی با بیان اینکه اعتقاد من این است که در نقاشی اهل‌بیت(ع) به ویژه نوامیس اهل‌بیت(ع) چهره و بدن نباید نمایان باشد، افزود: بیشتر سعی من بر این است که در نقاشی حواشی و چیزهایی که به اهل‌بیت(ع) ربط دارد به تصویر کشیده شود.

روح الامین افزود: از برنامه‌های بعدی من هم اگر توفیقی حاصل شد به تصویر کشیدن واقعه غدیر  و افرادی که در آن حضور داشتند و از امیرالمؤمنین(ع) فاصله گرفتند و همچنین تابلو نقاشی مجلس یزید که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها حضور داشتند است و در رابطه با شهادت امام کاظم علیه السلام هم نقاشی را می‌خواهم کار کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha