شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار سرپرست حوزه علمیه بابل با مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه

حوزه/ حجت الاسلام هادی قنبری گفت: در حال حاضر فعالیت ۷۰۰ مسجد با ۴۵۰ امام جماعت و ۶ مدرسه علمیه برادران با بیش از ۷۰۰ طلبه را در شهر بابل شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام هادی قنبری سرپرست حوزه علمیه بابل، عصر امروز در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، ضمن اشاره به قدمت حوزه علمیه شهرستان بابل، گفت: حوزه علمیه بابل دارای قدمت ۳۰۰ ساله بوده و تراز علمی عمیقی در این حوزه وجود دارد؛ بالغ بر ۳۰۰ مجتهد مسلم در مقطعی از تاریخ تشکیل حوزه علمیه بابل مشغول فعالیت بوده اند.

وی افزود: حوزه علمیه بابل با ۶ مدرسه در حال حاضر فعالیت دارد؛ مجموعه علمای بابل بر خود فرض می دانند که از تراث علمی و معنوی حوزه این شهر حفاظت نمایند.

حجت الاسلام قنبری خاطرنشان کرد: کار میدانی در حال انجام پیگیری امور موقوفات حوزه علمیه بابل است که نیازمند حمایت مجموعه مدیریتی حوزه در سطح کلان است.

وی شناساندن علمای سابق حوزه علمیه بابل و آثار علمی آنان را حائز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر فعالیت ۷۰۰ مسجد با ۴۵۰ امام جماعت و ۶ مدرسه علمیه برادران با بیش از ۷۰۰ نفر طلبه را در شهر بابل شاهد هستیم.

سرپرست حوزه علمیه بابل با تأکید بر توانمندی و ظرفیت های بالای اساتید حوزه علمیه بابل تصریح کرد: خوشبختانه اساتید با تراز علمی بالا در این حوزه مشغول به تدریس علوم هستند.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن فضای مجازی افزود: بنا به گفته حضرت آیت الله جوادی آملی، فضای مجازی در عصر حاضر فضای حقیقی است و می بایست از آن غافل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین برته مدیرمسئول خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های رسانه حوزه ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha