پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر| آیین تعویض پرچم حرم مطهر شاهچراغ(ع)

حوزه/ ویژه برنامه های آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته وحدت تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به‌مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه های فرهنگی – مذهبی متنوعی در سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، دوشنبه ۲۶ مهرماه سخنرانی حجت الاسلام بهرامی نسب، ۲۷ مهر قرائت دعای توسل و مولودی خوانی مهدی کریم پور و ۲۸ مهر، سخنرانی حجت الاسلام محقق، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می گردد.

همچنین چهارشنبه ۲۸ مهر از ساعت ۱۶ محفل انس با کلام الله مجید، ویژه خواهران در رواق دارالذکر حرم مطهر و پنجشنبه ۲۹ مهر این محفل نورانی ویژه عموم زائران از ساعت ۱۶:۴۵ در صحن احمدی برگزار می شود. در ادامه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دعای روح‌بخش کمیل با نوای حاج کاظم محمدی قرائت خواهد شد.

۳۰ مهرماه نیز از ساعت ۷ صبح، دعای پرفیض ندبه توسط مهدی کبیری نژاد قرائت می شود و از ساعت ۱۷ محمدمهدی ملک مکان، دعای سمات را قرائت می کند.

جمعه و شنبه، ۳۰ مهر و ۱ آبان ماه، به‌مناسبت میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام سعیدی(کارشناس برنامه سمت خدا) به ایراد سخن می پردازد و حاج مهدی سروری، مولودی‌خوانی خواهد کرد. یکشنبه ۲ آبان نیز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، زیارت حضرت رسول(ص) از بعید، قرائت خواهد شد. در ادامه، در شام میلاد، حجت الاسلام میرشکاری سخنرانی و حاج رضا رودکی، مداحی خواهد کرد.

به مناسبت این ایام خجسته، مسابقه اینترنتی با عنوان "رسول رحمت(ص)" برای ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم السلام در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان جهت شرکت در آن می توانند از ۲۸ مهر تا ۲ آبان به بخش مسابقات پایگاه اینترنتی آستان مقدس به آدرس shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه نمایند.

برپایی نمایشگاه هفته وحدت، دیدار با برادران اهل سنت، برگزاری مراسم عقد ازدواج جمعی از جوانان، اجرای ویژه برنامه های کودکانه، برگزاری کارگاه آموزشی صوت و لحن قرآن و پویش ختم صلوات به نیت سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدیه به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) و امام جعفر صادق علیه السلام از دیگر برنامه های حرم مطهر در هفته وحدت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha