پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اجتماع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز در محکومیت کشتار شیعیان قندهار

حوزه/ تجمع طلاب و روحانیون مدارس علمیه اهواز، با حضور علما، فضلا، اساتیدو مدیران مدارس در مسجد اعظم اهواز برگزار شد و طلاب به خون‌خواهی برادرانشان در افغانستان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، تجمع طلاب و روحانیون مدارس علمیه اهواز، پیش از ظهر امروز با حضور علما، فضلا، اساتید، مدیران مدارس علمیه در محل مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، طلاب با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مهیای سخنران اول مراسم یعنی مدیر حوزه علمیه خوزستان شدند.

فریاد خون‌خواهی طلاب در تجمع حوزویان اهواز

لزوم همگرایی فراملی برای خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، ابتدا سخنان خود را با آیه‌ای مرتبط با دفاع از مظلوم آغاز کرد و در ادامه، با تأکید بر اینکه صحنه‌گردان اصلی این انفجارها، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است، گفت: امروزه ماهیت نظام استکباری برای ملت‌های جهان، آشکار شده است.

فریاد خون‌خواهی طلاب در تجمع حوزویان اهواز

وی تصریح کرد: جنایت دوباره گروه‌های تکفیری در مسجد فاطمیه قندهار که منجر به شهادت و جراحت بسیاری از نمازگزاران مظلوم و بی‌گناه آن دیار شد، نشان داد که رذالت و خباثت استکبار جهانی و اذناب آن در منطقه تمامی ندارد.

پس از اتمام سخنان مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، وارد صحن مسجد شده و طلاب به احترام وی، از جای برمی‌خیزند.

مجری برنامه، همچنان شور برنامه را با فریاد شعار «مرگ بر آمریکا» حفظ کرده و پس از چند شعار، امام جمعه اهواز را به جایگاه سخنرانی دعوت می‌کند.

فریاد خون‌خواهی طلاب در تجمع حوزویان اهواز

"داعش" نماینده آمریکا در ایجاد ناامنی در افغانستان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، سخنان خود را با چند توصیه اخلاقی به طلاب آغاز کرده و در ادامه به پیام‌های انفجار افغانستان اشاره می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان می‌گوید: انفجارها در افغانستان، اختصاص به این دو موردی که بالغ‌ بر صد نفر در آن‌ها به شهادت رسیدند، ندارد. در طول عمر دو ماهه‌ای که طالبان بر سرکار آمده، بالغ‌ بر سی انفجار در افغانستان اتفاق افتاده و این انفجارها عمدتاً به سمت‌وسوی شیعیان بوده است.

فریاد خون‌خواهی طلاب در تجمع حوزویان اهواز

امام جمعه اهواز اضافه می‌کند: انفجارهای انجام شده دو پیام دارد، گفت: پیام اول این است که انفجارها استمرار خواهد داشت و پیام دوم نبود اراده جدی برای کنترل و مهار انفجارها و ایجاد امنیت است که برای طالبان مطرح نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان با بیان اینکه کشورهای نظام سلطه می‌دانند هر جا مردم را به حال خود رها کردند، موازنه به سود مردم پیش خواهد رفت، تصریح می‌کند: این‌ها برای اینکه موازنه به نفع اربابان آن‌ها پیش برود، این ناامنی و انفجارها را پیش می‌آورند؛ به همین دلیل دولت کنونی افغانستان باید توجه داشته باشد که ایران اسلامی، هرگونه مسامحه در برابر فاجعه انسانی که در افغانستان اتفاق می‌افتد‏ را نمی‌پذیرد و باید دولت اسلامی ما در کنار شیعیان افغانستان قرار گیرد، نه به‌منزله ورود نظامی، بلکه باید به مدد مردم ستمدیده افغانستان رفت.

قرائت بیانیه پایانی

فریاد خون‌خواهی طلاب در تجمع حوزویان اهواز

بر اساس این گزارش، پس از اتمام سخنان نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، بیانیه حوزه علمیه خوزستان توسط حجت‌الاسلام منصوری، قرائت می‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

بار دیگر قلبمان از داغ برادران شیعه افغانستانی سراسر حزن و اندوه شد. جنایت دوباره گروه‌های تکفیری در مسجد فاطمیه قندهار که منجر به شهادت و جراحت بسیاری از نمازگزاران مظلوم و بی‌گناه آن دیار شد، نشان داد که رذالت و خباثت استکبار جهانی و اذناب آن در منطقه تمامی ندارد.

این فاجعه مصیبت‌بار که در آستانه هفته وحدت رخ داد، حاکی از آن دارد که آمریکا و اسرائیل خون‌خوار به‌واسطه سگان دست‌نشانده‌شان در منطقه، هدفی جز تفرقه‌افکنی میان امت‌های اسلام و مردم ستم‌دیده افغانستان ندارند. اما بدانند که این فاجعه نه‌تنها موجب وحدت ناگسستنی جهان اسلام می‌شود، بلکه زمینه‌ساز همگرایی فراملی برای نابودی اذناب و توطئه‌های مستکبران خواهد شد.

حوزه علمیه خوزستان، این مصیبت را به صاحب‌عزای اصلی، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) و همچنین ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و خانواده‌های داغدار قندهار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای سلامتی مجروحان این حادثه شفای کامل را مسألت دارد.

در پایان نیز طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز، آرام آرام از درب شبستان مسجد خارج شده و به سمت مدارس علمیه خود جهت ادامه درس و بحث‌های طلبگی می‌روند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha