جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزو.ین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر ما زمان امام حسین (ع) را از نظر تعداد انسان‌های پای کار دین، فرقه‌های مختلف، جغرافیای جهان اسلام و امکانات تبلیغ دین با عصر حاضر مقایسه کنیم در می‌یابیم که ظرفیت‌های بزرگی برای تبلیغ معارف مهدوی و اندیشه‌های ظهور وجود دارد و امام زمان (عج) مانند جدّ بزرگوارشان به همه انسان‌ها متعلق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار اعضای فرهنگی بنیاد حضرت  مهدی  موعود (عج) استان قزوین با تبریک ایام سالروز آغاز امامت امام زمان(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در حدیثی، امام بعد از خودشان را معرفی می‌کنند و می‌فرمایند هرکس او را نشناسد و از دنیا برود، همانند دوران جاهلیت از دنیا رفته است.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بر همین اساس اقدامات ارزشمندی که در این بنیاد انجام می‌شود، قشری از مردم را که دچار شبهه و سوال نسبت به امام زمان (عج) هستند از حیرت و سرگردانی دور می کند و باعث ترویج عقاید مهدوی در جامعه می‌شوید.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام عسکری(ع) در ادامه فرمودند آنهایی‌که عقیده‌ به ظهور ندارند و با اندیشه‌های مهدویت دشمنی دارند به هلاکت می‌رسند؛ حال ممکن است ما راه‌هایی را دنبال کنیم که از هلاکت آنها جلوگیری کنیم.

 امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۵۸ سوره اعراف، امام زمان (عج) را متلعق به همه انسان‌ها دانست و تاکید کرد: اگر ما زمان امام حسین (ع) را از نظر تعداد انسان‌های پای کار دین، فرقه‌های مختلف، جغرافیای جهان اسلام و امکانات تبلیغ دین با عصر حاضر مقایسه کنیم در می‌یابیم که ظرفیت‌های بزرگی برای تبلیغ معارف مهدوی و اندیشه‌های ظهور وجود دارد و امام زمان (عج) مانند جدّ بزرگوارشان به همه انسان‌ها متعلق هستند.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر امروز مهدویت را جدی نگیریم و برای زمینه‌سازی ظهور قیام نکنیم بدل‌هایی با افکار پوسیده و خطرناک این خلاء را پر می‌کنند و مهدویت ناب که شاخه‌ای از اسلام ناب است دچار تحریف می‌شود که به خاطر این موضوع قدر فعالیت‌های شما را بیشتر می‌دانیم.

امام زمان (عج) به همه انسان ها تعلق دارد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha