سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست بانوان در حرم

حوزه/ کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه غیبت دلیل بر عدم وجود امام نیست، بلکه غیبت به معنای عدم شناخت امام از سوی مردم است، گفت: امام زمان (عج) پدر امت اسلامی و مهربان‌ترین شخص نسبت به مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مومنی پیش از ظهر امروز در محفل معارفی که در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد، به تبیین آثار و فوائد وجود امام زمان علیه‌السلام پرداخت و اظهار کرد: اگر بیان می‌شود که امام زمان علیه السلام غایب از نظرها هستند، یعنی دیده نمی‌شوند و اگر هم دیده شوند شناخته نمی‌شوند، در واقع غایب بودن ایشان دلیلی بر عدم وجود ایشان نیست.

وی در ادامه افزود: امام زمان (عج) در حدیثی به این مطلب اشاره کرده و می‌فرمایند، چگونگی استفاده از من در غیبتم، همانند استفاده از خورشید است هنگامی که ابرها آن را از دیدگان پنهان نگاه دارد».

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از فوائد امام زمان(عج) دعای شبانه روزی ایشان برای همگان به ویژه مسلمانان است، گفت: امام عصر(عج) نسبت به مسلمانان بسیار رئوف و مهربان است و پیوسته و شبانه روز برای حل مشکلات آن‌ها دعا می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر درباره ولایت امام زمان(عج) می‌فرمایند «مَن اَنکَرَ القائِمَ مِن وُلدی أَثناءَ غَیبَتِهِ ماتَ میتَةً جاهِلیَّةً؛ کسی که قائم از فرزندان مرا در زمان غیبتش انکار کند، به مرگ جاهلی می میرد» امام زمان (عج) پدر امت اسلامی و مهربان‌ترین فرد نسبت به مردم است ، رفتار و ‌کردار انسانها و مخالفت نکردن با سیره و روش پیامبران و امامان، زمینه و بستر جذب دعای آن‌ها را فراهم می‌کند.

مومنی تصریح کرد: بعضی افراد و دشمنان اسلام، غایب بودن امام عصر(عج) را دلیلی بر نبود وجود ایشان بیان می‌کنند، در حالی‌که امام عصر علیه‌السلام واسطه فیض الهی هستند و هدایت باطنی مردم به دست ایشان است و در زمان غیبت وکلا و عالمان دین توسط وجود با برکت ایشان هدایت ‌و راهنمایی می شوند .

استاد حوزه علمیه خواهران پویایی وافسرده نشدن انسانها را یکی دیگر از فوائد ولایت امام عصر علیه السلام بر شمرد و گفت: آیت الله صافی گلپایگانی در کتاب منتخب الاثر به دعای منسوب به امام زمان علیه السلام اشاره کرده و نوشته «اللهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ ..» این دعا یکی از آرزوهای امام زمان علیه السلام است که انسان‌ها، توفیق بندگی و دوری از معصیت را پیدا کنند، این دعا دارای مضامین عالی است که امام زمان علیه السلام در لباس دعا این فرازهای زیبا را به منتظران و پیروان راستینش آموزش می‌دهد.

وی افزود: گاهی علت عدم استجابت دعا، دعا نکردن امام عصر علیه السلام درحق شیعیان و پیروانشان نیست بلکه گاهی حکمت الهی وآگاهی نداشتن از آینده وپشت پرده‌ها، علت و مانع اصلی در بر آورده شدن حاجات است وتنها گذر زمان و پدیدار شدن واقعیت ماجرا می‌تواند آن را آشکار نموده و ما را از بلایا و حوادث آینده که ما از آن بی‌خبر بوده‌ایم حفظ و مصون نگه دارد.

مؤمنی در پایان یادآور شد: امام زمان(عج) همچون فرمانده بر لشکر خویش همواره نظارت و تسلط کامل دارند و ظاهر نشدن ایشان در چشم‌ها و دیده‌ها دلیلی بر نبودن وجود ایشان نیست که باعث افسردگی و ناامیدی پیروانش شود؛ بلکه شیعیان همواره باید مراقب اعمال و کردار خود باشند و با انجام واجبات و ترک محرمات و توبه از گناهان گذشته، برای تعجیل در ظهورشان دعا و استغاثه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha