جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلیعه حضور

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان گفت: والدین برای رساندن فرزندان به کمال حقیقی باید آنها را به سوی علم آموزی دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم زهرا نجفی نژاد در نشستی با مادران طلاب جدیدالورود که در مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد، با استناد به روایت امام علی(علیه‌السلام) بیان کرد: بهترین علم، علم مفید است.

وی، هدف از تحصیل علوم دینی را غفلت‌زدایی، تلاش برای پرورش روح، رسیدن به کمال انسانی و کسب آمادگی برای سفر آخرت دانست.

مشاور مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان تصریح کرد: تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است که هیچ قید و شرط فردی، زمانی و مکانی ندارد.

خانم نجفی‌نژاد با اشاره به کلام پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «روز قیامت حسرت و پشیمانی کسی بیشتر است که در دنیا برایش امکان طلب علم بود ولی آن‌ را طلب نکرد» اضافه کرد: بهترین عملی که یک انسان مسلمان انجام می‌دهد، علم‌آموزی، تحقیق و تفکر است.

وی اظهار کرد: قرآن کریم به مؤمنان توصیه فرموده حتی در زمان جهاد نیز تعدادی از افراد برای آموختن دانش دینی؛ در مدینه بمانند که این نشان از نقش مهم، آموختن مسائل دینی و انتقال آن به دیگران در محافظت از دین دارد.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: اصل دین و دینداری و اعتقاد به معنویت برای انسان‌ها لازم است، لذا باید افرادی برای شناخت صحیح و دقیق دین، تربیت شوند تا دین از مسیر واقعی خود جدا نشده و دچار انحرافات و خرافات نشود.

نجفی‌نژاد با بیان اینکه علم و دانش واقعی، علمی است که انسان را به سوی حق راهنمایی کند، خاطرنشان کرد: فراگیری علوم دینی می تواند کلیدی‌ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال یک جامعه دینی ایفا نماید؛ بنابراین والدین برای رساندن فرزندان به کمال حقیقی باید آنها را به سوی علم آموزی دعوت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha