پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ تجمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در اعتراض به جنایات داعش در افغانستان و به شهادت رسیدن جمع زیادی از شیعیان و نمازگزاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، تجمع روحانیون و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار امروز در اعتراض به جنایات داعش در افغانستان و به شهادت رسیدن جمع زیادی از شیعیان و نمازگزاران برگزار شد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در این مراسم اظهار داشت: آمریکا که پس از طولانی‌ترین حضور نظامی‌اش در جهان، بعد از بیست سال مجبور به خروج از آمریکا شده است، اکنون نقطه اصلی امیدش برای ماندن یا بازگشت، تداوم خلاء امنیتی در این کشور و درگیری‌های داخلی است لذا داعش برای این برنامه، بهترین گزینه است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در این باره ذکر چندین نکته ضروری است، گفت: آمریکا می‌کوشد تا از داعش به‌عنوان یک اهرم فشار در پیشبرد اهداف خود استفاده کند و به تحمیل خواسته‌های خود بر مردم افغانستان بپردازد.

این استاد حوزوی افزود: هدف دیگر استکبار ایجاد و تقویت اختلافات و درگیری‌های مذهبی مانند جنگ شیعه و سنی و قومی مثل پشتون و هزاره است. بهترین حالت برای آمریکای شکست‌خورده تداوم ناامنی در این کشور بلا دیده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار  بیان داشت: احیای داعش توسط آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب و با هدف درگیر کردن بازیگران دیگر همچون ایران، روسیه و چین در بحران احتمالی ایجاد شده از طریق جنگ داخلی در افغانستان صورت می‌گیرد تا توان کشورهای حریف و رقیب خود را کاهش دهد.

 استاد حوزه علمیه کردستان عنوان داشت: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌ صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است، به همین منظور تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است تا از یک‌سو ناامنی گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول‌سازی پیاده شود و از سوی دیگر با توجه به ناامنی به‌وجود آمده و خطر داعش، زمینه اقدامات نظامی محدود و مداخله در امور افغانستان را فراهم و توجیه کند؛ تهدیدی که اگر در نطفه خفه نشود، زمینه‌ساز ناامنی گسترده در داخل افغانستان شده و خطرات امنیتی گسترده همچون افزایش تهدیدهای داعش در منطقه را موجب خواهد شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است؛ زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان داشت: نکته مهم این‌که دولت طالبان باید در این میدان با پذیرش مسؤولیت تأمین امنیت تمام مردم افغانستان به تعهد و وظیفه خود عمل کند. جلوگیری از تکرار حوادث جنایت بار مانند انفجار در نماز جمعه خان‌آباد آزمون بزرگی برای طالبان است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: شایسته است با تمام وجود به شهیدان نماز جمعه خان‌آباد، ابراز تکریم و احترام کنیم و لعن و نفرین ابدی را برای قاتلان جنایتکار و مباشران و مسببان این جنایت هولناک درخواست کرده و محکومیت عملی این حادثه دردناک را از تمام مجامع بین‌المللی فریاد کنیم و تأمین امنیت مردم رنج‌دیده افغان را مسؤولان کنونی افغانستان بخواهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha