چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: جامعه تشیع و اهل تسنن با وحدت، ظرفیت های خود را بالا ببرد و امروز عقلانیت می‌تواند پرچم دار اسلام و وحدت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده عصر سه شنیه با حضور در جشن هفته وحدت مجتمع دینی صدر الاسلام شهرستان بندرخمیر، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت مبارک پیامبر اکرم(ص)، اظهارداشت: در وصف رسول گرامی اسلام(ص) همین بس که دلیل خلقت افلاک است، خداوند متعال همه عالم را برای انسان آفرید و انسان را برای خودش آفرید و هیچ وقت بر سر ما منت نگذاشت مگر بر داشتن پیامبری چون رسول الله صلی الله علیه وآله. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: اگر در میان همه نعمت ها بتوانیم فقط یک نعمت را شکر کنیم همین است که ما در نسلی به دنیا آمده ایم که مفتخر به امت پیغمبر آخرین هستیم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند تا مقدمه بعثت شخصی چون رسول الله را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با بیان این که در حوزه های وحدت لایه های مختلف و مشترکات فراوانی داریم، ابراز کرد: کنار هم قرار گرفتن مسلمانان در جهان می‌تواند زمینه ظرفیت های بسزایی برای ما باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان  با اشاره به این که لایه دوم وحدت، وحدت در حوزه روشنگری است، تصریح کرد: امروز جهان اسلام نیاز به بصیرت دارد، البته این بصیرت باید زیر پرچم صبر انقلابی قرار بگیرد.

امام جمعه بندرعباس افزود: بسیاری از مشکلات موجود نتیجه عدم توجه به مسئله بصیرت است؛ وحدت ما باید به نهایت خود برسد.

وی گفت: در حوزه وحدت اسلامی باید تفرقه افکنان را شناسایی کنید و آنها را از خود برانید؛ جریان عقلانیت امروز می‌تواند پرچم دار اسلام و وحدت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در پایان خاطرنشان کرد: شیعه و سنی برای هم افزایی ظرفیت های خود باید وحدت داشته باشند؛ تبریک و تسلیت هایی که دو مذهب به هم گفته می‌شود باید تقویت گردد، چرا که می‌تواند زمینه ساز محکم شدن پیوند اخوت و برادری باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha