پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ملت ایران امروز افتخار کند که پرچمدار تمدن اسلامی در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، صبح امروز در همایش هفته وحدت در شهرستان قشم ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم اظهار داشت: وجود پیامبری چون خاتم الانبیاء (ص) موجب فخر عالم و بویژه مسلمین جهان است.

وی افزود: موضوع مهم در تحکیم وحدت این است که باید زمینه های اختلاف را از بین ببریم و اجازه ندهیم که فرافکنان زمینه از بین بردن اخوت و برادری بین مسلمان اهل تسنن و تشیع را فراهم آورند.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: مسئله مهم دیگر گسترش عقلانیت است، چرا که افراط و تفریط دو خوره اند که در صورت عدم دقت افراد می‌تواند به جان دین بیافتد.

 عبادی زاده ابراز کرد: ما باید با نگاه کردن به سایر ادیان الهی که به شاخه های مختلف تقسیم شدند، اما به جان یکدیگر نیافتادند درس بگیرم، چرا که اگر جنگی هم بین آنها رخ داد جنگ دینی و اعتقادی نبود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دشمنان قسم خورده ما با تفرقه افکنی و نفاق سعی دارند پیوند اخوت و برادری مسلمان را کم رنگ کنند، آنان با نقشه های شوم خود به جان مسلمانان جهان افتاده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی  باید زمینه ساز یک فرهنگ و تمدن اسلامی عظیم باشد؛ ملت ایران امروز افتخار کند که پرچمدار تمدن اسلامی در جهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha